Zwiększ atrakcyjność Twoich treści albo zginą!

Jak zwiększyć atrakcyjność treści na stronie internetowej?

Też tak czasami masz, że męczysz się nad opracowaniem wpisu – po czym nie wywołuje on pożądanego odzewu? Dowiedź się jak zadbać o atrakcyjność swoich artykułów – tak by skupiały uwagę większej ilości użytkowników. Istnieje kilka czynników, które pomogą dodać atrakcyjności Twoim publikacjom, co bezpośrednio przekłada się na ich poczytność, a często i wirusowość w sieci.

Zabójczy nagłówek

Nie da się ukryć – tytuł jest tym co rzuca się w oczy. Jest Twoją obietnicą co do zawartości, ale także i wabikiem. Skuteczny nagłówek to taki, który wykracza poza sztywne ramy. Jak myślisz, zdecydowanie lepsze są tytuły w stylu: „13 powodów dla których musisz być w social mediach!” czy może „Analiza zalet i wad korzystania z nowoczesnych form komunikowania w internecie”. Twój nagłówek musi być bardzo wyrazisty, soczysty – niczym obrazek – w krótkich słowach zawierający tysiąc słów.

Pamiętaj, że najlepiej jest odwoływać się do:

  • emocji („Zabójczo skuteczny…”),
  • konkretów („7 sposobów…),
  • pytań (obietnica odpowiedzi: np. „Jak uzyskać…?”),
  • nie zapominając uderzać w istotne problemu Twoich odbiorców.

Grafika kluczem atrakcyjności

Atrakcyjność wpisów podwyższa również umieszczana w ich treści różnorodna i obrazująca zawartość grafika. W przypadku gdy nie posiadamy własnych zdjęć lub trudno nam jest uzyskać najlepsze z możliwych, warto jest skorzystać z oferty dostępnych banków zdjęć, jak np. http://pl.depositphotos.com. Korzystając z takich serwisów uzyskujemy niewielkim kosztem możliwość ich wykorzystania na stronie całkowicie legalnie.

Warto korzystając z systemu blogowego WordPress zapisywać informacje (np. w polu Opis przy dodawaniu obrazu) o źródle i autorze danego zdjęcia, dzięki czemu uzyskujemy możliwość późniejszego skontaktowania się z autorem, odszukania fotografii, którą kiedyś pobraliśmy z takiego banku zdjęć czy też odszukania innych podobnych danego autora. Zdecydowanie ułatwia mi to prace z uatrakcyjnaniem moich wpisów – jeśli planuje wykorzystać różne warianty prac tego samego autora.

Z własnych doświadczeń wiem, że wpisy opatrzone dobrej jakości obrazami są zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla odbiorców: wywołują większy buzz, są bardziej poczytne a także przyciągają więcej komentujących.

Z informacji jakie udało mi się uzyskać od przedstawiciela serwisu – osoby prowadzące blogi dodatkowo mogą skorzystać z oferty dla blogerów, którą mogą znaleźć na http://pl.depositphotos.com/for-bloggers.html – gdzie istnieje możliwość skorzystania z dwóch darmowych abonamentów na dostęp do zdjęć:

  1. W zamian za artykuł omawiający serwis
  2. W ramach organizacji konkursu na swoim blogu

Coś extra!

Duży boom witryn internetowych spowodował znaczny przyrost treści w Internecie. Stanowi to wyzwanie, by udostępniać coraz bardziej dopracowane i atrakcyjne wpisy – warto zatem przemyśleć co może zwiększyć atrakcyjność publikowanych przez Ciebie treści. Świetnym sposobem jest wykorzystywanie dostępnych możliwości audiowizualnych, spróbuj:

  • infografiki – potrafią wywołać żywiołową dyskusję oraz zachęcić innych do polecania Twojego serwisu,
  • prezentacje online – umieszczając odpowiednie widgety dajesz możliwość oberzenia przygotowanej prezentacji „na żądanie” Twoim czytelnikom,
  • video – wyrażenie tego samego komunikatu/porady w formie audio-wizualnej przyciągnie zdecydowanie więcej uwagi odbiorców (nie musisz nagrywać własnego video – przeszukaj istniejące zasoby YouTub’a czy Vimeo pod kątem Twojej branży),
  • atrakcyjne grafy – jeśli masz ciekawe porównania nie wahaj się ich zaprezentować, unikać jednak przeładowania statystycznym zalewem informacji – niech jeden prosty graf, wykres przemawia za wszystko to co chciałbyś powiedzieć. Warto tutaj skorzystać z Google Chart Tools.
Podsumowanie

Zwiększanie atrakcyjności Twoich postów jest kluczowych elementem marketingu treści, które publikujesz. Każda wydana przez Ciebie treść ma niepowtarzalną szanse za zyskanie aplauzu tłumu lub zniknięciu w natłoku pozostałych. Nie daj zginąć Twoim treścią, kiedy dosyć nie wiele potrzeba, żeby stały się atrakcyjniejsze!

 

Informacja

Temat powyższego artykułu został zainspirowany przez przedstawicieli serwisu Depositphotos.com (http://www.facebook.com/DepositPhotosEN). Redakcja dołożyła wszelkich starań by tekst był obiektywny oraz zgodny z naszą polityką jakości publikowanych treści.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


12 thoughts on “Zwiększ atrakcyjność Twoich treści albo zginą!

  1. Wszystko fajnie i pięknie, ale jak nie masz wiarygodnej strony to możesz napisać nową historię ludzkości i tak nikt do zabójczych nagłówków nie dotrze. A poza tym Polacy nie linkują i nie chwalą się ciekawymi treściami w internecie.

    1. Polacy chętnie dzielą się ciekawymi treściami;) nie wiem skąd informacje, że jest inaczej..

    2. Z tym , dzieleniem się to różnie bywa , jedni chętnie podlinkują , a inni nie …
      Ostatnio czytałem na blogu pewnej agencji seo artykuł o content marketingu właśnie , słowo w słowo przetłumaczony z bloga Yoast … bez linka do żródła oczywiście : )

  2. „A poza tym Polacy nie linkują i nie chwalą się ciekawymi treściami w internecie.”

    Zgodzę się, w porównaniu z innymi nacjami wypadamy tak sobie, ale to nie jest reguła bo np. zdjęcia bardzo chętnie udostępniamy, za to treści już mniej. Czym to jest spowodowane?

  3. e tam. Po co zwiększać atrakcyjność czegoś co jest bez sensu. 99% osób piszę o totalnych pierdołach, brak konkretów.
    Powinieneś zwiększyć wartość swojej treści to po pierwsze.

  4. Rozumiem że autorowi chodzi o to żeby tworzyć tytuły wywołujący efekt ekscytacji, ale zarazem zakłada że treści są dobre, gdyż po co tworzyć dobry tytuł gdy treść jest słaba przez co czytelnik wejdzie w artykuł, a następnie tak szybko jak wszedł, wyjdzie bo nie znajdzie nic wartościowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *