Też tak czasami masz, że męczysz się nad opracowaniem wpisu – po czym nie wywołuje on pożądanego odzewu? Dowiedź się jak zadbać o atrakcyjność swoich artykułów – tak by skupiały uwagę większej ilości użytkowników. Istnieje kilka czynników, które pomogą dodać atrakcyjności Twoim publikacjom, co bezpośrednio przekłada się na ich poczytność, a często i wirusowość w sieci.
Zabójczy nagłówek
Nie da się ukryć – tytuł jest tym co rzuca się w oczy. Jest Twoją obietnicą co do zawartości, ale także i wabikiem. Skuteczny nagłówek to taki, który wykracza poza sztywne ramy. Jak myślisz, zdecydowanie lepsze są tytuły w stylu: „13 powodów dla których musisz być w social mediach!” czy może „Analiza zalet i wad korzystania z nowoczesnych form komunikowania w internecie”. Twój nagłówek musi być bardzo wyrazisty, soczysty – niczym obrazek – w krótkich słowach zawierający tysiąc słów.
Pamiętaj, że najlepiej jest odwoływać się do:
- emocji („Zabójczo skuteczny…”),
- konkretów („7 sposobów…),
- pytań (obietnica odpowiedzi: np. „Jak uzyskać…?”),
- nie zapominając uderzać w istotne problemu Twoich odbiorców.
Grafika kluczem atrakcyjności
Atrakcyjność wpisów podwyższa również umieszczana w ich treści różnorodna i obrazująca zawartość grafika. W przypadku gdy nie posiadamy własnych zdjęć lub trudno nam jest uzyskać najlepsze z możliwych, warto jest skorzystać z oferty dostępnych banków zdjęć, jak np. http://pl.depositphotos.com. Korzystając z takich serwisów uzyskujemy niewielkim kosztem możliwość ich wykorzystania na stronie całkowicie legalnie.
Warto korzystając z systemu blogowego WordPress zapisywać informacje (np. w polu Opis przy dodawaniu obrazu) o źródle i autorze danego zdjęcia, dzięki czemu uzyskujemy możliwość późniejszego skontaktowania się z autorem, odszukania fotografii, którą kiedyś pobraliśmy z takiego banku zdjęć czy też odszukania innych podobnych danego autora. Zdecydowanie ułatwia mi to prace z uatrakcyjnaniem moich wpisów – jeśli planuje wykorzystać różne warianty prac tego samego autora.
Z własnych doświadczeń wiem, że wpisy opatrzone dobrej jakości obrazami są zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla odbiorców: wywołują większy buzz, są bardziej poczytne a także przyciągają więcej komentujących.
Z informacji jakie udało mi się uzyskać od przedstawiciela serwisu – osoby prowadzące blogi dodatkowo mogą skorzystać z oferty dla blogerów, którą mogą znaleźć na http://pl.depositphotos.com/for-bloggers.html – gdzie istnieje możliwość skorzystania z dwóch darmowych abonamentów na dostęp do zdjęć:
- W zamian za artykuł omawiający serwis
- W ramach organizacji konkursu na swoim blogu
Coś extra!
Duży boom witryn internetowych spowodował znaczny przyrost treści w Internecie. Stanowi to wyzwanie, by udostępniać coraz bardziej dopracowane i atrakcyjne wpisy – warto zatem przemyśleć co może zwiększyć atrakcyjność publikowanych przez Ciebie treści. Świetnym sposobem jest wykorzystywanie dostępnych możliwości audiowizualnych, spróbuj:
- infografiki – potrafią wywołać żywiołową dyskusję oraz zachęcić innych do polecania Twojego serwisu,
- prezentacje online – umieszczając odpowiednie widgety dajesz możliwość oberzenia przygotowanej prezentacji „na żądanie” Twoim czytelnikom,
- video – wyrażenie tego samego komunikatu/porady w formie audio-wizualnej przyciągnie zdecydowanie więcej uwagi odbiorców (nie musisz nagrywać własnego video – przeszukaj istniejące zasoby YouTub’a czy Vimeo pod kątem Twojej branży),
- atrakcyjne grafy – jeśli masz ciekawe porównania nie wahaj się ich zaprezentować, unikać jednak przeładowania statystycznym zalewem informacji – niech jeden prosty graf, wykres przemawia za wszystko to co chciałbyś powiedzieć. Warto tutaj skorzystać z Google Chart Tools.
Podsumowanie
Zwiększanie atrakcyjności Twoich postów jest kluczowych elementem marketingu treści, które publikujesz. Każda wydana przez Ciebie treść ma niepowtarzalną szanse za zyskanie aplauzu tłumu lub zniknięciu w natłoku pozostałych. Nie daj zginąć Twoim treścią, kiedy dosyć nie wiele potrzeba, żeby stały się atrakcyjniejsze!
Informacja
Temat powyższego artykułu został zainspirowany przez przedstawicieli serwisu Depositphotos.com (http://www.facebook.com/DepositPhotosEN). Redakcja dołożyła wszelkich starań by tekst był obiektywny oraz zgodny z naszą polityką jakości publikowanych treści.
Wszystko fajnie i pięknie, ale jak nie masz wiarygodnej strony to możesz napisać nową historię ludzkości i tak nikt do zabójczych nagłówków nie dotrze. A poza tym Polacy nie linkują i nie chwalą się ciekawymi treściami w internecie.
Polacy chętnie dzielą się ciekawymi treściami;) nie wiem skąd informacje, że jest inaczej..
Z tym , dzieleniem się to różnie bywa , jedni chętnie podlinkują , a inni nie …
Ostatnio czytałem na blogu pewnej agencji seo artykuł o content marketingu właśnie , słowo w słowo przetłumaczony z bloga Yoast … bez linka do żródła oczywiście : )
mi się wpis podoba, ale ciężko napisać ciekawy tytuł dla kogoś kto opisuje elektronikę lub sprzęt medyczny
Bez przesady, przecież to ciekawe tematy, a że Ciebie nie interesują…
„A poza tym Polacy nie linkują i nie chwalą się ciekawymi treściami w internecie.”
Zgodzę się, w porównaniu z innymi nacjami wypadamy tak sobie, ale to nie jest reguła bo np. zdjęcia bardzo chętnie udostępniamy, za to treści już mniej. Czym to jest spowodowane?
e tam. Po co zwiększać atrakcyjność czegoś co jest bez sensu. 99% osób piszę o totalnych pierdołach, brak konkretów.
Powinieneś zwiększyć wartość swojej treści to po pierwsze.
Rozumiem że autorowi chodzi o to żeby tworzyć tytuły wywołujący efekt ekscytacji, ale zarazem zakłada że treści są dobre, gdyż po co tworzyć dobry tytuł gdy treść jest słaba przez co czytelnik wejdzie w artykuł, a następnie tak szybko jak wszedł, wyjdzie bo nie znajdzie nic wartościowego.
Szkoda że to artykuł sponsoforwany, reklamowy a nie dla ludzi.
http://blog.koszatka.pl