Zwiększ atrakcyjność Twoich treści albo zginą!

Jak zwiększyć atrakcyjność treści na stronie internetowej?

Też tak czasami masz, że męczysz się nad opracowaniem wpisu – po czym nie wywołuje on pożądanego odzewu? Dowiedź się jak zadbać o atrakcyjność swoich artykułów – tak by skupiały uwagę większej ilości użytkowników. Istnieje kilka czynników, które pomogą dodać atrakcyjności Twoim publikacjom, co bezpośrednio przekłada się na ich poczytność, a często i wirusowość w sieci.

Zabójczy nagłówek

Nie da się ukryć – tytuł jest tym co rzuca się w oczy. Jest Twoją obietnicą co do zawartości, ale także i wabikiem. Skuteczny nagłówek to taki, który wykracza poza sztywne ramy. Jak myślisz, zdecydowanie lepsze są tytuły w stylu: „13 powodów dla których musisz być w social mediach!” czy może „Analiza zalet i wad korzystania z nowoczesnych form komunikowania w internecie”. Twój nagłówek musi być bardzo wyrazisty, soczysty – niczym obrazek – w krótkich słowach zawierający tysiąc słów.

Pamiętaj, że najlepiej jest odwoływać się do:

  • emocji („Zabójczo skuteczny…”),
  • konkretów („7 sposobów…),
  • pytań (obietnica odpowiedzi: np. „Jak uzyskać…?”),
  • nie zapominając uderzać w istotne problemu Twoich odbiorców.

Grafika kluczem atrakcyjności

Atrakcyjność wpisów podwyższa również umieszczana w ich treści różnorodna i obrazująca zawartość grafika. W przypadku gdy nie posiadamy własnych zdjęć lub trudno nam jest uzyskać najlepsze z możliwych, warto jest skorzystać z oferty dostępnych banków zdjęć, jak np. http://pl.depositphotos.com. Korzystając z takich serwisów uzyskujemy niewielkim kosztem możliwość ich wykorzystania na stronie całkowicie legalnie.

Warto korzystając z systemu blogowego WordPress zapisywać informacje (np. w polu Opis przy dodawaniu obrazu) o źródle i autorze danego zdjęcia, dzięki czemu uzyskujemy możliwość późniejszego skontaktowania się z autorem, odszukania fotografii, którą kiedyś pobraliśmy z takiego banku zdjęć czy też odszukania innych podobnych danego autora. Zdecydowanie ułatwia mi to prace z uatrakcyjnaniem moich wpisów – jeśli planuje wykorzystać różne warianty prac tego samego autora.

Z własnych doświadczeń wiem, że wpisy opatrzone dobrej jakości obrazami są zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla odbiorców: wywołują większy buzz, są bardziej poczytne a także przyciągają więcej komentujących.

Z informacji jakie udało mi się uzyskać od przedstawiciela serwisu – osoby prowadzące blogi dodatkowo mogą skorzystać z oferty dla blogerów, którą mogą znaleźć na http://pl.depositphotos.com/for-bloggers.html – gdzie istnieje możliwość skorzystania z dwóch darmowych abonamentów na dostęp do zdjęć:

  1. W zamian za artykuł omawiający serwis
  2. W ramach organizacji konkursu na swoim blogu

Coś extra!

Duży boom witryn internetowych spowodował znaczny przyrost treści w Internecie. Stanowi to wyzwanie, by udostępniać coraz bardziej dopracowane i atrakcyjne wpisy – warto zatem przemyśleć co może zwiększyć atrakcyjność publikowanych przez Ciebie treści. Świetnym sposobem jest wykorzystywanie dostępnych możliwości audiowizualnych, spróbuj:

  • infografiki – potrafią wywołać żywiołową dyskusję oraz zachęcić innych do polecania Twojego serwisu,
  • prezentacje online – umieszczając odpowiednie widgety dajesz możliwość oberzenia przygotowanej prezentacji „na żądanie” Twoim czytelnikom,
  • video – wyrażenie tego samego komunikatu/porady w formie audio-wizualnej przyciągnie zdecydowanie więcej uwagi odbiorców (nie musisz nagrywać własnego video – przeszukaj istniejące zasoby YouTub’a czy Vimeo pod kątem Twojej branży),
  • atrakcyjne grafy – jeśli masz ciekawe porównania nie wahaj się ich zaprezentować, unikać jednak przeładowania statystycznym zalewem informacji – niech jeden prosty graf, wykres przemawia za wszystko to co chciałbyś powiedzieć. Warto tutaj skorzystać z Google Chart Tools.
Podsumowanie

Zwiększanie atrakcyjności Twoich postów jest kluczowych elementem marketingu treści, które publikujesz. Każda wydana przez Ciebie treść ma niepowtarzalną szanse za zyskanie aplauzu tłumu lub zniknięciu w natłoku pozostałych. Nie daj zginąć Twoim treścią, kiedy dosyć nie wiele potrzeba, żeby stały się atrakcyjniejsze!

 

Informacja

Temat powyższego artykułu został zainspirowany przez przedstawicieli serwisu Depositphotos.com (http://www.facebook.com/DepositPhotosEN). Redakcja dołożyła wszelkich starań by tekst był obiektywny oraz zgodny z naszą polityką jakości publikowanych treści.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


15 thoughts on “Zwiększ atrakcyjność Twoich treści albo zginą!

  1. Wszystko fajnie i pięknie, ale jak nie masz wiarygodnej strony to możesz napisać nową historię ludzkości i tak nikt do zabójczych nagłówków nie dotrze. A poza tym Polacy nie linkują i nie chwalą się ciekawymi treściami w internecie.

    1. Na wiarygodność się pracuje, to prawda i warto się skupić na tym elemencie. Również ważne, że każdy przynudzony fragment to strata osób, które powiedziały „pass, nie idę dalej” – stąd konieczność pracy nad atrakcyjnością tego co publikujemy, wyglądem i usability 🙂

    2. Polacy chętnie dzielą się ciekawymi treściami;) nie wiem skąd informacje, że jest inaczej..

    3. Z tym , dzieleniem się to różnie bywa , jedni chętnie podlinkują , a inni nie …
      Ostatnio czytałem na blogu pewnej agencji seo artykuł o content marketingu właśnie , słowo w słowo przetłumaczony z bloga Yoast … bez linka do żródła oczywiście : )

    1. Jestem zdania, że nie ma tematów nie możliwych i wszystko można kreatywnie ubrać w ciekawe szaty – jednak przychylę się do Twojego zdania, pod tym względem, że jeśli kogoś nie interesuje zbytnio opisywana tematyka, jest mu zdecydowanie trudniej wysilić się na poetycje a jednocześnie praktyczne wytwory 🙂

  2. „A poza tym Polacy nie linkują i nie chwalą się ciekawymi treściami w internecie.”

    Zgodzę się, w porównaniu z innymi nacjami wypadamy tak sobie, ale to nie jest reguła bo np. zdjęcia bardzo chętnie udostępniamy, za to treści już mniej. Czym to jest spowodowane?

    1. Osobiście widzę dużą chęć udostępniania treści „bojowniczych”, że tak je nazwę. Może na takie trzeba się przerzucić 😉 Wyrażających bardzo silne emocje i powiązania – o dzieciach, uczuciach, o kontrowersyjnych sprawach społecznych. Trudno uzyskać polecania – wartościowym poradnikiem… a szkoda.

  3. e tam. Po co zwiększać atrakcyjność czegoś co jest bez sensu. 99% osób piszę o totalnych pierdołach, brak konkretów.
    Powinieneś zwiększyć wartość swojej treści to po pierwsze.

  4. Rozumiem że autorowi chodzi o to żeby tworzyć tytuły wywołujący efekt ekscytacji, ale zarazem zakłada że treści są dobre, gdyż po co tworzyć dobry tytuł gdy treść jest słaba przez co czytelnik wejdzie w artykuł, a następnie tak szybko jak wszedł, wyjdzie bo nie znajdzie nic wartościowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *