Zmiany w wynikach wyszukiwania – seria rewolucji od Google!

Logo Google
autor: Sean Kenney

Na WebSEM nie mogło zabraknąć komentarza w sprawie zmian w największej wyszukiwarce. Google wprowadza coraz więcej zmian w swoim algorytmie, czy te zmiany są dobre? Niedawno pisałem o ciągłej ewolucji wyników wyszukiwania, jednak ostatnio to prawdziwa inwazja udoskonaleń.

Dla ludzi podróżujących od Nk po Facebooka – zmiany oczywiście nic praktycznie mogą nie znaczyć, szczególnie jeśli korzystają z wyszukiwarki sporadycznie. Jednak dla zatwardziałych poszukiwaczy grzebiących co chwilę w Google w poszukiwaniu czegoś – owszem. Sporo ostatnio zmian:

  1. Wprowadzenie instant
  2. Zmiana koloru boksów sponsorowanych
  3. Modyfikacje ich położenia (testy z obecnością AdWords na dole)
  4. Umieszczenie 7 wyników z jednej domeny co eliminuje konkurencje na kluczowe zapytania.
  5. Zmniejszenie liczby wyników, i dodanie wizytówek oraz mapek.

Dla zapytania uczelnia Kraków wyniki prezentują tylko 6 wyników organicznych (2 nad, 4 pod), do tego 4 wizytówki miejsc oraz mapkę przeniesioną do panelu gdzie dotąd były widoczne tylko wyniki sponsorowane, które obecnie są o wiele niżej.

Dla niektórych wyszukiwań mapka podąża wraz z naszym obniżaniem strony, dla tego tego efektu nie zauważyłem – możliwe, że kolejne testy, która z opcji jest lepszym rozwiązaniem.

Wyniki wyszukiwania Google, dla frazy Uczelnia kraków

Każda tego typu zmiana powoduje konsekwencje w postrzeganiu wyników, każda wprowadzana ostatnio notorycznie i regularnie zmiana powoduje że człowiek się musi do niej przystosować, przyzwyczaić. Ale zanim to nastąpi to się na to „łapie” czyli zmiana postrzeganie, zwiększa swoją czujność. Gdy coś się poruszy w ciemnościach – wyostrzamy wzrok, zwiększamy czujność. Tak samo nasza percepcja działa w przypadku gdy w stałym dotąd środowisku (wynikach wyszukiwania) pojawia się jakaś nowość – stajemy się na niej skupić uwagę, zwiększamy podatność na jej przekaz. Dlatego Google wprowadza regularne zmiany, by zwiększyć podatność na tego rodzaju bodźce.

Czy zmiany są dobre? Mi one nie zawsze pasują, burzą tą stabilność i przyzwyczajenie. To jednak spore zmiany, nawet jak odnoszą się do bardzo małych elementów rzucają się w oczy – gdy korzysta się z Google dziesiątki razy każdego dnia. Co Wy sądzicie o tych zmianach? Rozsądźcie sami, czy są one na korzyść czy nieco szpecą wyniki wyszukiwania.

Czekam na Wasze komentarze w tej sprawie !

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


2 thoughts on “Zmiany w wynikach wyszukiwania – seria rewolucji od Google!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *