Zmiany algorytmu Google – 39 majowych modyfikacji dla poprawy jakości wyników

Poszukiwanie zmian w algorytmach wyszukiwania Już kolejny miesiąc z rzędu Google opublikowało na swoim blogu informacje o zmianach algorytmu mających na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania (ang. search quality). W marcu nastąpiło 50 zmian, w kwietniu było ich 52. Tym razem wprowadzono 39 modyfikacji wartych odnotowania. Wprowadzone zmiany mają szerokie zastosowanie, przyjrzyj się liście najważniejszych z nich.

  • Poprawa wykrywania podejrzanych (zhackowanych) stron

    For some time now Google has been detecting defaced content on hacked pages and presenting a notice on search results reading, ‚This site may be compromised.’ In the past, this algorithm has focused exclusively on homepages, but now we’ve noticed hacking incidents are growing more common on deeper pages on particular sites, so we’re expanding to these deeper pages.

    Google coraz dokładniej będzie badać strony pod względem ich zagrożenia dla internautów odwiedzających je z wyników wyszukiwania.

  • Uzupełnianie wyników wyszukiwania o podobne zakresy wyszukiwań

    When a user types a search she’ll see a number of predictions beneath the search box. After she hits ‚Enter’, the results page may also include related searches or „refinements”. With this change, we’re beginning to include some especially useful predictions as ‚Related searches’ on the results page.

    Po wpisaniu fraz wyniki będą mogły być uzupełniane o wyniki pochodzące z fraz pokrewnych.

  • Skuteczniejsze dopasowania tytułów stron prezentowanych w SERP’ach

    Trigger alt title when HTML title is truncated. [launch codename „tomwaits”, project codename „Snippets”] We have algorithms designed to present the best possible result titles. This change will show a more succinct title for results where the current title is so long that it gets truncated. We’ll only do this when the new, shorter title is just as accurate as the old one.
    Efficiency improvements in alternative title generation. [launch codename „TopOfTheRock”, project codename „Snippets”] With this change we’ve improved the efficiency of title generation systems, leading to significant savings in cpu usage and a more focused set of titles actually shown in search results.

    Ta zmiana pozwala na dokładniejsze dopasowywanie prezentowanego tytułu, szczególnie jeśli jest za długi, zgodnie z treścią strony i zainteresowaniem szukającego.

  • Eliminacji nieznaczących fragmentów strony (np. anchore text „wróć”, „czytaj dalej”)

    Better demotion of boilerplate anchors in alternate title generation. [launch codename ‚otisredding’, project codename ‚Snippets’] When presenting titles in search results, we want to avoid boilerplate copy that doesn’t describe the page accurately, such as ‚Go Back’. This change helps improve titles by avoiding these less useful bits of text.

  • Lepsza indeksacja ważnych wydarzeń z wykorzystaniem Real Time Search

    Improvements to ranking for news results. [project codename „News”] This change improves signals we use to rank news content in our main search results. In particular, this change helps you discover news content more quickly than before.
    Better detection of major new events. [project codename „Freshness”] This change helps ensure that Google can return fresh web results in realtime seconds after a major event occurs.

    Główne informacje i wydarzenia będą prezentowane możliwie jak najszybciej, by Internauci otrzymywali najświeższe dane

  • Lepsze wykrywanie systemów SWL

    Better application of inorganic backlinks signals. [launch codename „improv-fix”, project codename „Page Quality”] We have algorithms in place designed to detect a variety of link schemes, a common spam technique. This change ensures we’re using those signals appropriately in the rest of our ranking.

    Poprawa algorytmu pod kątem wykrywania nienaturalnych schematów linkowania oraz technik spamerskich.

Pozostałe drobniejsze zmiany, bardziej kosmetyczne, jak wprowadzenie animacja przejścia z karty wyników do pustej karty, a także w dużej mierze są skierowane do odbiorców lokalnych, jak na przykład zwiększenie ilości sugestii dla odbiorców japońskich oraz poprawa algorytmu dla zapytań z krajów azjatyckich. Kraje zachodnie otrzymały natomiast nieco usprawnień związanych z różnymi dziedzinami sportu, np. piłki, golfa czy NBA. Szerszy opis możesz znaleźć na blogu Google, skąd pochodzą powyższe cytaty.

A na koniec pytanie – czy zauważyłeś wpływ zmian na Twoje wyniki? Może prowadzone przez Ciebie strony polepszyły/pogorszyły wyniki? Napisz o tym w komentarzu!

grafika: freedigitalphotos.net

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


9 thoughts on “Zmiany algorytmu Google – 39 majowych modyfikacji dla poprawy jakości wyników

  1. Zgadzam sie powinno byc jeszcze wiecej takich rzeczy zeby mozna bylo bezpieczniej serfowac po internecie

  2. Nie wiem czy to efekt zmian w algorytmie, ale moja młoda witryna podskoczyła dwa miejsca do góry.
    Z 7 na piąte miejsce w Google. Jako początkujący jestem bardzo mile zaskoczony. Nie korzystam z precli, linkowania, katalogowania itp.

  3. Powiem tyle, beznadzieje. Strony wartościowe poleciały. Na dosyć popularne słowo pierwsze miejsce ma strona która ma dwa linki (oba ze swoich analogicznych stron o tej samej tematyce). Drugie miejsce strona która ma 3 m-ce i zaspamowała katalogi tym samym opisem (ok 40 katalogów), i sądziłem że to zabronione. 3 miejsce strona która nawet nie ma w treści pełnego człona frazy poszukiwanej na stronie i ma dwie podstrony, jedno zdjęcie i 4 zdania.
    Żona szuka prostych rzeczy i ma problemy ze znalezieniem czego kolwiek. Co oni tam zmienili że tak pogorszyli jakość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *