Tworzenie rewelacyjnych treści oraz sterowanie indeksacją – zaskakujące wypowiedzi pracownika Google

John Mueller Webmaster Trends Analyst, Zurich, Switzerland Google ze swoim szeregiem pracowników również zdarzają się różnego rodzaju potknięcia, bo do takiej kategorii można zaliczyć to o czym donoszą znane serwisy branży marketingu internetowego.

Mowa o dwóch wpisach pracownika Google John Mueller’a, które w ciągu ostatniego tygodnia ukazały się w serwisie Google Webmaster Help. Obydwie, jak zauważają pozycjonerzy, są sprzeczne z dotychczasowymi wskazówkami Google dla webmasterów. Mowa o wskazówkach, które mówią, że:

  • tworzenie rewelacyjnych treści z punktu widzenia czytelników wystarczy, żeby strona była doceniona przez Google (sugerując tym samym, żeby nie skupiać się na technikach i sztuczkach SEO)
  • nie należy wpływać na przepływ PageRank i crawlingu


Tworzenie rewelacyjnych treści a Google
Pierwsza z wypowiedzi John’a w wolnym tłumaczeniu mówi, że fantastyczna treść to jedno, jednak wyszukiwarki generalnie potrzebują więcej by ją dostrzeć i umieścić w indeksie.

It’s one thing to have a fantastic website, but search engines generally need a bit more to be able to confirm that, and to rank your site – your content – appropriately.

Dotychczas Google, szczególnie słowami swoich pozostałych przedstawicieli (np. Matt Cutts) była zdania, że tworzenie dobrych treści jest wręcz wyłącznym sposobem na dobre wyniki wyszukiwania. Poniżej video z Mattem Cuttsem poświęcone zagadnieniu zawartości stron internetowych, okraszone dodatkowo cytatem:

First and foremost is content, and there’s no bonus for having good SEO.

Sterowanie crawlingiem i przepływem PageRank
Druga z wypowiedzi John Mueller odnosi się do sterowania zachowaniami robotów oraz funkcjonowania algorytmów. Pracownik szwajcarskiego Google przedstawia informacje by stosować atrybut rel=”nofollow” również w celu sterowania zachowaniami robotów.

Using the rel=nofollow microformat prevents PageRank from passing. It’s useful for potentially untrusted links (eg in UGC), it’s useful for advertising, and to some extent, for crawl prioritization. There are some good examples listed in this thread – such as event sponsors, etc..

Dla osób zainteresowanych tematem priorytetyzacji crawlingu polecam przeczytać news na Sprawnym. To zagadnienie jest niezwykle ciekawe – gdyż pozwala efektywniej wykorzystywać proces indeksacji.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


4 thoughts on “Tworzenie rewelacyjnych treści oraz sterowanie indeksacją – zaskakujące wypowiedzi pracownika Google

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *