Testuj skuteczność…

Wieki temu w ramach testu korzystałem z systemu wymiany banerowej (ratio 1:1). Aktualnie system wymarł i nie zawiera praktyczne chyba żadnych stron wyświetlających banery, bo dziennie mi znika z pięć punktów z konta banerowego.

783758_survey_resultsAle wracając do rzeczy, sprawdzałem funkcjonalność ale także siłowe zdobywanie punktów, które w programie partnerskim tego systemu było atrakcyjne. Jednak testy wyszły przy okazji same, a teraz postanowiłem je przeobrazić w jakiś mini tekst. Otóż, serwis który prowadzę promował się pewną pulą banerów – 5 sztuk, o różnym wyglądzie. I tu rodzi się pole do sprawdzenie skuteczności, który z banerów jest najbardziej klikoprzyciągający 🙂

Otóż, może wyjdźmy od zera. Banery miały id systemowe – 18, 86, 85, 87, 91. I niektóre z nich osiągały prawie 40 000 wyświetleń, inne mniej – lecz związane to było z czasem ich umiejscowienia w systemie, nie zaś ze skutecznością. Dlatego postanowiłem uwypuklić dane – sprowadzając wszystkie wartości banerów do ilości kliknięć na 10 000 wyświetleń. W przypadku gdy wyświetleń było więcej, wystarczyło podzielić ilość wyświetleń przez 10 000 by uzyskać współczynnik.

Okazało się zatem, że były mniej i bardziej skuteczne banery – na szczęście wykryłem to wcześnie, dzięki czemu mogłem przeznaczyć wszystkie punkty na te skuteczniejsze. Zestawienie wg id banerów tutaj.

Ogólnie dokonano 70 416 wyświetleń. Z czego najskuteczniejszy był bannery o ID 86 oraz 85 – średnio na 10 000 wyświetleń, padło 35 i 29 kliknięć. W porównaniu z kolejną dwójką w kolejności było to 15 i 9.
Jak można zauważyć, przebicie jest dwu- a nawet trzykrotne.

Spośród banerów kursu pozycjonowania, które dodałem jednym z najskuteczniejszych był:
poradnik pozycjonowania

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *