
Postanowiłem ponowić testy przeprowadzane co jakiś czas przez wielu już pozycjonerów. Dotyczą one znaczenia słów kluczowych w procesie uzyskiwania pozycji na określone frazy.
Podobny test kilka miesięcy temu opisał również Cezzy, we wpisie Słowa kluczowe w Description ? test rankingu Google.
Sprawdzanie wpływu niektórych, szczególnie ważnych czynników należy powtarzać, by kontrolować zmiany w tych czynnikach algorytmu rankującego.
Test był przeprowadzany od sierpnia do teraz, łącznie trzy miesiące.
Lokalizacje fraz
Do testu użyte zostały trzy słowa-zlepki, które w chwili rozpoczynania testu nie zwracały w SERP’ach żadnych wyników. Sprawdzane były 4 warianty:
- słowo kluczowe występuje tylko w linku na zaindeksowanej od dawna stronie.
- słowo kluczowe występuje tylko w meta tagu description
- słowo kluczowe występuje tylko w tytule niezaindeksowanej jeszcze strony
- słowo kluczowe występuje tylko w adresie URL linkowanego pliku, nie występuje w anchor text.
Wyniki
W pierwszym przypadku, kiedy słowo występowało w anchor tekście po niedługim czasie strona została zaindeksowana na podaną frazę. Również w przypadku, gdy słowo kluczowe wystąpiło tylko w tytule strona została zaindeksowana na podaną frazę. Ostatni przypadek kiedy strona załapała się na pożądaną frazę było wystąpienie w adresie URL. Podstrona nie wystąpi natomiast w wynikach na frazę podaną w opisie (meta description).
Ważność lokalizacji
W przypadku jednej z fraz przeanalizowano również, który z czynników jest dla Google ważniejszy przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Dla jednej z podstron fraza występowała jedynie w adresie URL, w przypadku drugiej podstrony była linkowana anchor tekstem z wybraną frazą.
Wyższą pozycję zajeła strona, która miała sprawdzaną frazę w adresie URL, niżej jest strona na której występował link z daną frazą, na ostatnim miejscu jest strona która była linkowana podaną frazą.
Wnioski:
- Opis strony należy optymalizować pod użytkowników, nie zaś pod pozycjonowanie dla określonych fraz.
- Należy optymalizować adresy URL serwisu tak by zawierały atrakcyjne dla nas frazy.
- Przy działaniach na mniejszą skalę – Optymalizacja on-page (fraza w URL) daje lepsze efekty od optymalizacji off-page (link z podaną frazą).
Sponsorem niniejszego wpisu jest comweb.pl.
Może bierze się to z tego, że bardzo często link do danej strony jest dodawny z nic nie mówiącym anchorem (typu: zobacz tutaj, link do strony, link, zobacz więcej itp.) i gugiel bierze pod uwagę wtedy słowa z hrefa.
dziękuję, tego własśnie szukałem,wszędzie ogólnie a tutaj dokładne informację, jeszcze raz dzięki 🙂