Test: Wpływ lokalizacji słów kluczowych na indeksację i pozycjonowanie stron

Test: słowa kluczowe a Google
sxc.hu, lm913

Postanowiłem ponowić testy przeprowadzane co jakiś czas przez wielu już pozycjonerów. Dotyczą one znaczenia słów kluczowych w procesie uzyskiwania pozycji na określone frazy.

Podobny test kilka miesięcy temu opisał również Cezzy, we wpisie Słowa kluczowe w Description ? test rankingu Google.

Sprawdzanie wpływu niektórych, szczególnie ważnych czynników należy powtarzać, by kontrolować zmiany w tych czynnikach algorytmu rankującego.

Test był przeprowadzany od sierpnia do teraz, łącznie trzy miesiące.

Lokalizacje fraz

Do testu użyte zostały trzy słowa-zlepki, które w chwili rozpoczynania testu nie zwracały w SERP’ach żadnych wyników. Sprawdzane były 4 warianty:

  1. słowo kluczowe występuje tylko w linku na zaindeksowanej od dawna stronie.
  2. słowo kluczowe występuje tylko w meta tagu description
  3. słowo kluczowe występuje tylko w tytule niezaindeksowanej jeszcze strony
  4. słowo kluczowe występuje tylko w adresie URL linkowanego pliku, nie występuje w anchor text.

Wyniki

W pierwszym przypadku, kiedy słowo występowało w anchor tekście po niedługim czasie strona została zaindeksowana na podaną frazę. Również w przypadku, gdy słowo kluczowe wystąpiło tylko w tytule strona została zaindeksowana na podaną frazę. Ostatni przypadek kiedy strona załapała się na pożądaną frazę było wystąpienie w adresie URL. Podstrona nie wystąpi natomiast w wynikach na frazę podaną w opisie (meta description).

Ważność lokalizacji

W przypadku jednej z fraz przeanalizowano również, który z czynników jest dla Google ważniejszy przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Dla jednej z podstron fraza występowała jedynie w adresie URL, w przypadku drugiej podstrony była linkowana anchor tekstem z wybraną frazą.
Indeksacja w Google - screen

Wyższą pozycję zajeła strona, która miała sprawdzaną frazę w adresie URL, niżej jest strona na której występował link z daną frazą, na ostatnim miejscu jest strona która była linkowana podaną frazą.

Wnioski:

  1. Opis strony należy optymalizować pod użytkowników, nie zaś pod pozycjonowanie dla określonych fraz.
  2. Należy optymalizować adresy URL serwisu tak by zawierały atrakcyjne dla nas frazy.
  3. Przy działaniach na mniejszą skalę – Optymalizacja on-page (fraza w URL) daje lepsze efekty od optymalizacji off-page (link z podaną frazą).

Sponsorem niniejszego wpisu jest comweb.pl

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


5 thoughts on “Test: Wpływ lokalizacji słów kluczowych na indeksację i pozycjonowanie stron

  1. Może bierze się to z tego, że bardzo często link do danej strony jest dodawny z nic nie mówiącym anchorem (typu: zobacz tutaj, link do strony, link, zobacz więcej itp.) i gugiel bierze pod uwagę wtedy słowa z hrefa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *