Subiektywny przegląd marketingowy – maj 2013

Prasa marketingu internetowego, optymalizacji dla wyszukiwarek oraz e-commerce.
sxc.hu, bizior

Maj przyćmiły zmiany algorytmu wyszukiwania, jeszcze ciepłe zmiany funkcji samopoczucia na FB – ale zostawiając te proste i oczywiste rzeczy, co działo się przez ten miesiąc w publikacjach marketingowych? Zapraszam do przeglądu!

 

Cieszy majowa dobra forma Sprawnego, który opublikował interesujący tekst 6 pomysłów na długi weekend dla SEO/Copywritera – ukazujący momenty słabszej weny i parę pomysłów jak się temu nie dać, aby nadal skuteczni pisać.

Drugim tekstem Sprawnego jest 22% marketerów uważa Facebook marketing za nieefektywny omawiający amerykańskie badania SM – może i zdaje się to niewiarygodne, ale sporo marketerów faktycznie tak twierdzi. O ironio zapominają oni, że marketing to nie tylko „nachalne promo” – a także po prostu obsługa klienta na tyle miła, że zostawiająca pozytywne wrażenia po kontakcie z marką. Panowie marketerzy zza oceany – przypomnieć sobie fundamenty marketingu, a nie farmazony chrzanić!

Wracając do bardziej praktycznych publikacji, fajny opis rozpowszechnionej już metody w copywritingu. Mowa o AIDA, czyli uwaga, zainteresowanie, pożądanie, akcja. Przyznam, że sam ostatnio przymierzałem się do kilku publikacji poświęconych skutecznemu copywritingowi, głównie w wyniku zainteresowania tym tematem jakie wynikło podczas szkolenia Marketing internetowy dla NGO, które prowadziłem pod koniec kwietnia.

Sięgając do świata SEO, lecz bez dywagacji o kolejnych aktualizacjach – warty zauważenia artykuł: 28 ciekawostek nt. filtrów za nienaturalne linki przychodzące – wynikający zarówno z praktyki autorski, jak i zapewne wyników badania pozycjonerów jakie ostatnio ujrzały światło dzienne 🙂

Decydując się na zarabianie na SEO, w szczególności podejmując się zleceń dotyczących likwidacji filtrów, chcę działać możliwie szybko i skutecznie. A ponieważ od roku istnieje taki szybki (chociaż to pojęcie względne) i skuteczny sposób na zdejmowanie filtrów za backlinki, postanowiłam zebrać informacje na ten temat?

 

A na koniec zachowując praktyczny standard wpisu, polecam artykuł od Krzyśka Lisa, nt. tego dlaczego warto komentować na innych blogach z punktu widzenia promocji naszego serwisu 🙂

BlogUP

W tym miesiącu w sekcji BlogUP nowość po części blogowa, po części dla blogerów 🙂

  • http://beta.video4edu.pl/ – to niesamowite narzędzie rozwoju, kilkanaście filmów, a wciąż pojawiają się nowe – dzięki którym możesz nauczyć się promocji, obsługi klienta, budowania marki i wizerunku – wszystko dzięki filmom edukacyjnym.
  • Drugą nowością jest nasz microblog dedykowany Ask.fm/emarketing – na którym możesz zadawać pytania dotyczące promocji Twojego serwisu, obsługi social mediów, zasad marketingowych oraz wszystkiego co związane z marketingiem sieciowym. Dotychczas ukazało się kilka odpowiedzi: Jak mogę działać na Facebooku?; Prowadzę sklep internetowy, w jaki sposób mógłbym zwiększyć ilość realizowanych zakupów?; Czy warto zakładać profile społecznościowe na wszystkich większych serwisach społecznościowych? – Twoje pytanie również może uzyskać odpowiedź! Napisz, nie czekaj! 🙂

 

 

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


2 thoughts on “Subiektywny przegląd marketingowy – maj 2013

  1. Facebook nie jest tak efektywny (licząc ilość czasu i pieniędzy jaką trzeba poświęci, żeby uzuyskąć ten same efekt sprzedażowy) jak przez Google. Choć pewnie to zależy od produktu. Na pewno jest dużo bardziej efektywny w momencie gdy nie wiesz, że czegoś szuakasz:D

    1. Social media trochę często schodzą do roli – lady sprzedawczej, a przecież mogą być też help deskiem, kontaktem i rozmową. Idąc na rozmowę przy wieczornym piwie ze znajomymi nie myślisz, że jak nie sprzedałeś to nie masz efektów i więcej nie pójdziesz 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *