Subiektywny przegląd marketingowy – luty 2013

Prasa marketingu internetowego, optymalizacji dla wyszukiwarek oraz e-commerce.
sxc.hu, bizior

Zapraszam do kolejnego subiektywnego przeglądu marketingowego, a także do obejrzenia sekcji Blog Up – wymyślonej specjalnie w celu promowania nowych blogów marketingu online.

W tym miesiącu mieliśmy do przeczytania bardzo wiele ciekawych treści, które nie powinien przeoczyć żaden zainteresowany promocją swojej strony w sieci. Mój czytnik RSS wyłapał ich w ciągu tego miesiąca prawie 500 – jednak specjalnie dla Ciebie przeprowadziłem ich selekcję. Oto najważniejsze:

Reklama

  • Ebook: Filtry od A do Z – poradnik napisanyprzez Martę Gryszko (Lexy), kompleksowo omawiający tematykę fitrów jakie mogą nas spotkać ze strony wyszukiwarki. A tutaj fragment z ebooka:

Z filtrami jest podobnie jak z chorobami – lepiej im zapobiegać, niż później leczyć. Samo zdiagnozowanie problemu zestroną jest niczym śledztwo Dr House’a. Jeśli to porównanie wydaje Ci się przesadne, już za chwilę przekonasz się, jak wiele szczegółów powinieneś przeanalizować, aby upewnić się, że faktycznie masz do czynienia z filtrem. Kolejna sprawa to dojście do tego, jaki to rodzaj filtra i na tej podstawie ustalenie sposobu postępowania.

  • Radzenie sobie z kryzysem w social mediach – wywiad z Wojciechem Jabczyńskim, rzecznikiem Orange na temat tego jak radzić sobie gdy wizerunek w mediach społecznościowych szwankuje.
  • Video warte tysiąca sprzedaży – w przystępnych słowach i obrazach czuje się przekonany, że warto tworzyć video (a do tej pory byłem raczej sceptyczny 😉 )

    Statystki stojące za stwierdzeniem, że video marketing to obecnie jeden z najbardziej słusznych kierunków w promowaniu towarów i usług są jednoznaczne:  aż 46% respondentów potwierdza, że po obejrzeniu materiału video są bardziej skłonni do dokonania zakupu (infografika powyżej),  serwis YouTube każdego dnia osiąga liczbę ok. 4 miliardów odsłon.

  • Bardzo mocno przykuła moją uwagę opublikowana infografika o skuteczności inbound i outbound marketingu na blogu Justyny Bizdry. Świetny sposób i forma zobrazowania różnić, trafiająca w sedno.
  • Wykorzystanie danych marketingowych to temat, który rozpocząłem u siebie na blogu w grudniu zeszłego roku wpisem: Dane osobowe w marketingu internetowym – po nim coraz więcej blogów marketingowych porusza ten temat, jak chociażby Idea2Action:
    • 45% firm nie używa zebranych danych do personalizacji komunikacji marketingowej, […]
    • 36% marketingowców mówi, że ?posiada dużo danych o konsumentach?, ale nie wie co z nimi zrobić,
    • Tylko 1 na 3 firmy jest przekonana o zdolności do podejmowania decyzji w oparciu o nowe dane,
    • Niemal 1/3 firm twierdzi, że ich działy marketingu mają zbyt mało lub nie ma mają w ogóle danych o klientach,
    • Tylko 35% marketingowców zbiera opinie z mediów społecznościowych,

    SEO-Profi:

    Tymczasem w dobie Internetu dane osobowe to towar wart bardzo wiele, towar na którym można zrobić świetny biznes. Każda kampania reklamowa wykorzystująca targetowanie, korzysta z danych osobowych podawanych w Sieci. To dzięki nim zarówno małe firmy jak i wielkie korporacje mogą docierać do potencjalnych klientów, tworzyć idealnie dopasowane oferty do potrzeb konsumentów.

    MamStartup (oraz cz. 1):

    Pomimo tego, że projekt (dot. prawa ochrony danych osobowych – przyp. red.) jest wciąż dyskutowany i z pewnością zostanie dopracowany (czyt. zmieniony w niektórych miejscach), to pewne jego założenia mogą istotnie wpłynąć na Twój startup. Propozycje, które powinny Ciebie szczególnie zainteresować i mają związek z ochroną danych osobowych to:

    • privacy by design i privacy by default (o czym szerzej pisałam w cz.1);
    • obowiązek wyznaczenia Administratora Bezpieczeństwa (w określonych sytuacjach);
    • obowiązek notyfikacji poważnych naruszeń (incydentów) GIODO;
    • prawo do bycia zapomnianym;
    • zmiany w profilowaniu w celach komercyjnych;

 

BlogUp

Wymyśliłem tą sekcję specjalnie ze względu na fakt powstawania coraz większej ilości młodych blogów i serwisów poświęconych marketingowi, sprzedaży online, promocji w sieci jak i budowaniu wizerunku. Opisuję tutaj blogi, które nie ukończyły jeszcze swojego pierwszego roku.

Idea BlogUp powstała w wyniku własnych doświadczeń – w których pierwszy rok był najtrudniejszym rokiem blogowania, stąd często można było doznać spadku motywacji. Wiem doskonale jak bardzo motywujące jest wsparcie innych serwisów czy blogerów 🙂

W tym miesiącu:

  • Blog ClickRay – to blog poświęcony marketingowi, tworzony przez firmę ClickRay od października zeszłego roku. Widać, że autorzy mają na prawdę dużą motywację – opublikowali bardzo dużo wartościowych wpisów, treści i kompleksowych poradników.
  • The Daily Internet – również kawał dobrej roboty, od lipca zeszłego roku blog bardzo żywiołowo rośnie w nowe treści, a to wszystko dzięki Sylwii i Kubie, piszących o tym jaki wpływ na rzeczywistość mają nowe media.
  • Marketingowa-Moc wystartował w lipcu 2012 roku i cieszy aktywnością autora w różnych praktycznych zagadnieniach marketingowych.

Potrzebujesz wsparcia w promocji Twojej firmy w sieci? Napisz na sebastian@websem.pl !

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


One thought on “Subiektywny przegląd marketingowy – luty 2013

  1. Panie Sebastianie, bardzo dziękujemy za uznanie i miłe słowa! Wdrażanie tematu Inboundu to ciężkie zadanie, ale takie wpisy tym bardziej motywują nas do dalszych działań:)

    Pozdrawiamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *