Subiektywny przegląd marketingowy – kwiecień 2013

Prasa marketingu internetowego, optymalizacji dla wyszukiwarek oraz e-commerce.
sxc.hu, bizior

Nie zgadniesz jakie dwa tematy okazały się hitem kwietnia! Czytając branżowe wpisy na bieżąco trudno czasami zauważyć trend – ale przyjrzałem się ostatniemu miesiącowi przez mój czytnik RSS i króluje jeden temat: bloger i marketing z blogerami w roli głównej.

Zapraszam zatem do kwietniowego podsumowania – z blogowym kontekstem.

Pierwszy wpis, całkiem na rozgrzewkę to wpis Krzysztofa Lisa, o tym po co Ci w ogóle blog, wyróżnia on trzy cele blogowania:

  • żeby obłożyć treść reklamami
  • żeby budować swój wizerunek eksperta
  • żeby promować swoje produkty

Bardzo ciekawe zestawienie, opisujące trzy ścieżki zarabiania w sieci.

Następny warty przeczytania jest tekst Bartka Idzikowskiego, który dostrzega coraz większą regulacje tej formy reklamy – powstawanie agencji do współpracy z blogerami, formowanie się pewnych standardów:

Na każdej konferencji branżowej, gdy mówi się o relacjach z blogerami najważniejszym czynnikiem jest jasność przekazu i mocne sprofilowanie komunikatu do blogera. Aby móc tego dokonać bardzo ważna jest znajomość z blogerami zarówno na stopie zawodowej, jak i osobistej. Nie można się ukrywać – trzeba wręcz „świecić” swoim nazwiskiem, aby ktoś chciał z nami rozmawiać.

Również u Gadzinowskiego, nomen omen blogera-marketera nie zabrakło refleksji na ten temat, sprowadzającej się do 7 krótkich zasad:

  1.  Wiesz do kogo piszesz.

  2. Używaj swobodnej formy komunikacji. Nie sil się na zbytnią przyjacielskość.

  3. W kilku słowach wyjaśnij kim jesteś. Dla kogo pracujesz.

  4. Jakiego rodzaju formę współpracy proponujesz. Czego oczekujesz od blogera/ki.

  5. Jakiego rodzaju wynagrodzenie proponujesz blogerowi/ce za jego pracę.

  6. Jakie są ograniczenia współpracy. Czy są takie aspekty, które muszą zostać wcześniej dokładnie uregulowane ze względu na poufność przekazywanych informacji.

  7. Jak rozliczane jest wynagrodzenie oraz nagrody konkursowe.  Bez ?wchodzenia do tyłka? mówisz czego potrzebujesz.

Na zakończenie części z artykułami mała odskocznia do social mediów 🙂 BrandPRO – Jak działać w social mediach? – bardzo pomocne i przydatne przez wszystkich chcących zainstnieć w mediach społecznościowych.

Świat social media wciąż nie jest jeszcze dokładnie poznany przez wiele przedsiębiorców świadczących usługi profesjonalne. Za chwilę sytuacja zmieni się diametralnie, gdyż odbiorcy usług lubią takie doświadczenia i chcą wchodzić w kontakt z ulubionymi markami, tworząc interakcje pełne obustronnego zaangażowania.

oraz Socjomania o obsłudze klienta w socialu – niezwykle ciekawy i inspirujący wpis, by działać i wychodzić do klienta.

 

BlogUp

Jak co miesiąc przedstawiam wam blogi, które promuje w ramach akcji BlogUp. BlogUp’em jest blog stworzony nie wcześniej niż w poprzednim roku kalendarzowym, a najlepiej w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. W tym miesiącu BlogUp’em jest:

http://zaistniejonline.pl/

Blog dopiero się rozkręca, i jego strona główna jest mocno wizytówkowa – dlatego podlinkowuje kategorię, która moim zdaniem może wnieść wiele nowego dla osób planujących zacząć biznes w sieci. Ciekawe artykuły o modelu biznesowym, konikiem jest temat poszukiwania własnej niszy. Zobacz, warto.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


6 thoughts on “Subiektywny przegląd marketingowy – kwiecień 2013

  1. Zarabianie na reklamie jest bardzo trudne:/ Duża konkurencja małe stawki. Blog, przy budowanie wizerunku eksperta, bardzo pomaga i wtedy można sprzedać swoje produkty:)

  2. Dziękuję Sebastianie za wybranie mojego bloga jako BlogUp kwietnia, co bardzo mi pochlebia.

    Jak powiedziałeś blog dopiero się rozkręca i jak zauważyłeś stronę główną zostawiam do zrobienia na końcu.

    W tej chwili skupiam się na tworzeniu i aktualizacji treści, które przeniosłem z innych swoich blogów w celu ich usystematyzowania.

    Jeszcze raz dziękuję i gratuluję udanego bloga,a co ważniejsze ciekawych treści.

  3. Blog marketing coraz trudniejszy. W każdym temacie pojawił się szereg specjalistów ze stronką o dużej popularności. Ludzie się przywiązują do tych stron i więcej czytać nie chcą. Dużo wysiłku i szczęścia trzeba by przebić się np ponad: antyweb, marketingowo, lexy a blogów już jest więcej niż ludzi 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *