Czy to możliwe, żeby serwis który od kilku lat nie istnieje w sieci zaliczał wejścia w statystykach Google Analytics? Jak się przekonałem na własnej skórze – również i takie błędy GA się zdarzają!
Wspomniany błąd w Analytics odkryłem całkiem przypadkiem, wchodząc na stary profil statystyk – z zamiarem jego usunięcia. Od 2009 przez rok posiadałem domenę jsmp.pl – było tam moje webmasterskie portfolio. Aktualnie jak można zauważyć nie param się analityką oglądalności stacji telewizyjnych – zatem prowadzona strona zdecydowanie nie jest moja. GA sądzi jednak inaczej?
Co zresztą skutecznie przypomina mi mój hostingodawca – nie usuwając starego zapisu w panelu klienta:
Zatem można by sądzić, że wszelki słuch po statystykach serwisu powinien zaginąć – skoro powstał tam jakiś inny serwis, w dodatku sprawdzając datę utworzenia jakieś pół roku temu. Nic jednak bardziej mylnego – Google Analytics wciąż odnotowuje wejścia (widmo?), które są na prawdę zaskakującym zjawiskiem.
Jak widać ruch jest wprawdzie okazjonalny, acz dziwi sam fakt jego występowania w dodatku powtarzającego się regularnie przez cały 2012 jak i 2011 rok. Może komuś z was również przytrafiają się dziwne przypadku w statystykach?
Może kod masz na innej stronie po prostu?
Sprawdź w google lub przeznaczonych temu narzędziach nr ua- z twojej strony – może ktoś skopiował Twoje treści wraz z kodem google analytics.
Może komuś nie odświeżyło DNS dla tej domeny 😉
Może nie odświeżyło mu DNS dla tej domeny
Proponuję sprawdzić domain – u mnie było to bardzo ciekawe, bo pokazywały się adresy .br – możliwe, że są to po prostu kliknięcia ze stron, które przechowują kopię Twojej strony.
Być może ktoś skopiował Twój kod i się nim posługuje, a GA zapisało to nie jako po domenie, tylko po ID usługi.
Wejdź w Odbiorcy/Technologia/Sieć i przełącz na „host”. Sprawdź jakie są hosty. Często to są różne kopie, cache z Google, Google translator itp.
no to sobie doładuj Piwikiem statystyki 🙂
Przez was chyba teraz zainstaluje piwika ;D
Google Analytics nie jest narzędziem doskonałym i ma błędy. Narzędzia dla Webmasterów Google również nie działają idealnie, co opisaliśmy w artykule: http://www.marketingpress.pl/analiza-wynikow-z-narzedzi-dla-webmasterow-google.html