Raport: Social Media

Raport: Social media na blogach marketingu internetowego

Narzędzia SocialMedia zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników ale także specjalistów od promocji serwisów internetowych. Dowiedź się już dziś, które serwisy społecznościowe są najczęściej wybieranymi – gdzie spotkasz swoich użytkowników i które ze sposobów promocji w społeczności są najpopularniejsze.

Pobierz

Dokument możesz pobrać tutaj: „Social media na blogach branży SEM” (PDF, 508 KB).

Social media na polskich blogach - wykres

Kogo badano?

W analizie uwzględniono 49 polskich, a także 22 zagranicznych blogów poświęconych marketingowy internetowemu, social media, kampanie PPC, reklama w internecie a także analityki internetowej. Wśród najważniejszych polskich serwisów, które przeglądnięto:

  1. sprawnymarketing.pl; [link]
  2. semahead.pl/blog; [link]
  3. ittechblog.pl; [link]
  4. blog.shpyo.net; [link]
  5. interaktywnie.com; [link]
  6. bluerank.blogspot.com; [link]
  7. wirtualnemedia.pl; [link]
  8. Gadzinowski.pl; [link]
  9. marketinglab.pl; [link]
  10. seoblogowanie.pl; [link]
  11. zarabianie-na-blogu.pl; [link]
  12. blog.gdaq.pl; [link]
  13. cezzy.pl; [link]
  14. magiczny.seoisem.pl; [link]
  15. conversion.pl/blog; [link]
  16. lexy.com.pl/blog; [link]
  17. ittechnology.us; [link]

Dane zbierano w miesiącu: wrzesień 2010.

Licencja

Dokument jest rozpowszechniony na licencji Creative Commons 3.0 – rozpowszechnianie, kopiowanie, tworzenie utworów zależnych z uznaniem autorstwa.

Jeśli chcesz tworzyć utwory zależne wystarczy umieścić imię i nazwisko autora oraz link do tej podstrony.

30 thoughts on “Raport: Social Media

    1. W analizie jest przedstawiona lista najpopularniejszych serwisów poświęconych ogólnie SEO/SEM. Jednak dzięki tej sugestii – niebawem opublikuję na blogu wpis z pełną listą tych serwisów 🙂

    2. Może źle się wyraziłem. Najbardziej rozpowszechnionymi, znanymi. To chyba nie jest wielka różnica, szczególnie że samo wyszczególnienie gdzie między innymi szukano informacji nie jest częścią wniosków – ważne są badania i ich wyniki, oparte o określoną grupę serwisów – mniej lub bardziej popularnych, których fragment listy ukazałem. Reszta pojawi się niebawem.

      A to wszystko by ukazać ogólne trendy, dotyczące popularności social mediów a nie popularności serwisów nt. SEO/SEM/SMM/PPC ect.

  1. Co do Lexy o której piszesz w raporcie jest to o tyle ciekawe, że znajdziesz ją na facebook i na blipie…, ale rzeczywiście nie próbuje tam promować swojej strony, choć teraz to już pewnie przez to, że bloga zamknęła.

    Dzięki za wzmiankę o moim blogu.

    1. „choć teraz to już pewnie przez to, że bloga zamknęła.”
      Co Wy tak z tym zamknięciem? 😉 Mój blog był zawieszony tylko od połowy lutego do końca maja. Od tej pory pojawiło się na nim 35 wpisów (7 miesięcznie) i sam Sławku w komentarzu do pierwszego posta po wznowieniu aktywności cieszyłeś się z mojego „powrotu” 😉

      Co do aktywności na FB i blipie to reklamuję na nich swojego bloga i mam z nich całkiem sensowny ruch, więc nie wiem skąd takie a nie inne wnioski z raportu na mój temat.

    2. @Lexy raport zawiera informacje o odwoływaniu się (czyli umożliwianiu interakcji ze strony do social mediów) z poziomu własnej strony WWW.
      U Ciebie nie ma widgetów, addurl’i – ot, prosty wniosek. To nie wyklucza Twojej innej aktywności w social media 🙂

    3. Dokładnie Lexy chodziło mi o to o czym wspomniał Sebastian. Na stronie wtyczka blip, facebook etc.

      Co do bloga to prawda jakoś w głowie mi cały czas siedzi to, że jest zamknięty, ale to chyba przez to, że jeśli dobrze pamiętam oficjalnie napisałaś o zamknięciu, a o otwarciu nie było posta 🙂
      Najważniejsze, że dalej piszesz, a jak widzę to sporo też na sprawnym się udzielasz.

    1. Też mnie to mocno zdziwiło, nie wiedziałem, że w Polsce jest aż tak popularny.

  2. Świetna strona, gratuluję znajomości tematu. pozdrawiam

    [WORDPRESS HASHCASH] The poster sent us ‚0 which is not a hashcash value.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *