Wczoraj dobiegł końca tydzień szkoleń poświęconych SEO i SEM organizowanych przez SilesiaSEM w Katowicach. Postanowiłem więc podzielić się wnioskami ważnymi dla pozycjonerów oraz krótką relacją z całego wydarzenia. Udało mi się być na dwóch dniach szkoleniowych – obejmującym podstawowe jak i zaawansowane SEO.
Podstawy SEO
Pierwszy dzień, na którym byłem prowadzone przez +Tomka Wieliczko to szkolenie SEO Podstawowe. Nawet dla osób zajmujących się już od dłuższego czasu pozycjonowaniem nie zabrakło smaczków – jak chociażby blackhat’owe wstawki prowadzącego. Szkolenie warte zainteresowania osób chcących zająć się samodzielnie optymalizacją swoich serwisów internetowych, a dla zawodowych SEOwców – możliwość uporządkowania niektórych podstawowych tematów.
Znalazło się również kilka wniosków wartych rozważenia, szczególnie w wyniku pytań uczestników – które na miejscu były rozpakowywane. Warte uwagi:
- link typowo URL-owy wygląda bardzo naturalnie w marketingu szeptanym, dopieszczony anchor tekst nie jest tak prawdopodobny
- mapy HTML’owe mogą mieć znaczenie w pozycjonowaniu, szczególnie indeksacji
- zmiana lub kasowanie treści na danej podstronie jest niwelowaniem potencjału SEO, dlatego warto tego unikać.
Nie zabrakło również kilku spojrzeń na serwisy pod kątem Pandy i Pingwina.
White Hat SEO Zaawansowane
Następne szkolenie prowadził +Artur Strzelecki. Cieszyło się ono bardzo dużą popularnością, frekwencja była trzykrotnie większa niż na poprzednim dniu. Podczas całego dnia w błyskawicznym tempie przeleciało ponad 300 slajdów (pilot na pewno chciał w tym pomóc 😉 ), które obrazowały wiele ciekawych case’ów jak i testów prowadzonych przez Artura. Powiem szczerze, że tak przygotowany warsztat testów, przykładów i wniosków – budzi podziw 🙂
Główne tematy jakie zostały poruszone, to content marketing jak i relacyjny link building. Temat niezwykle przydatny w obecnych czasach. Dla zainteresowanych tematyką polecam case wykorzystujący tą metodę, który ostatnio opublikowałem.
Nie zabrakło ciekawych metod i technik, również tych od dawna stosowanych na zachodzie – w Polsce mających raczej niewielu naśladowców. Inne tematy jakie zostały poruszone to mobilne jak i social media SEO. Tematy którymi warto się zainteresować, chociażby ze względu na rosnący ruch mobilny w naszym kraju (PL: do 10%; Świat: nawet do 50%).
Poniżej zamieszczam krótką prezentację podsumowującą zaawansowane szkolenie SEO oraz kilka wartościowych wniosków, do przeanalizowania i wdrożenia. Z racji na fakt, że upublicznione metody szybko tracą na wartości – niektóre tematy zostały tylko zasygnalizowane, żeby zainspirować Was do własnych testów.
Warto również przeczytać relację opublikowaną przez ekipę Critical.pl – zawierającą nieco więcej o drugim dniu warsztatu zaawansowanego, poświęconego Black Hat SEO. A także relacja Eweliny Szczecińskiej – ze szkoleń Adwords i Analytics.
Świetnie że się spodobało. Wprowadzasz innowacyjne metody, jeszcze nie wiedziałem prezentacji jako podsumowania szkolenia, ale widać że uchwyciłeś to, że na szkoleniach dajemy wędkę a nie rybę 🙂 (w przeciwieństwie do innych szkoleń)
Czy będzie udostępniona prezentacja Artura?
Prezentacja jest materiałem, który jest udostępniany tylko uczestnikom szkolenia.
Świetna relacji, tak samo jak szkolenie.
Miło było Cię poznać osobiście.
Pozdrawiam,
Adam Łuczak
Cieszę, że mogłem was poznać i uczestniczyć w drugim i trzecim dniu szkolenia. Warto było 🙂 Pozdrowienia z Lublina!
To było kolejne interesujące szkolenie SilesiaSEM. Pozdrowienia
Herlig historie 🙂 H?¸res ut som om du har kommet p?? rett sted i livet, samt at du virkelig er i vinden om dagen. Vel fortjent. Hurra for deg!Ha en fin fin helg!Klem fra Cathrine/ Chilli Charm
That’s a crackerjack answer to an interesting question
Rize’de ya??anan felakette hayatlarÄ?nÄ? kaybedenlere Allah’tan rahmet yakÄ?nlarÄ?na da ba?? saÄ?lÄ?Ä?Ä? diliyorum. Felaketin boyutlarÄ?nÄ? t??m ?§Ä?plaklÄ?Ä?Ä?yla g??zler ??n??ne seren videolar: – –