Silesia SEM 2013 – relacja ze szkoleń marketingu w wyszukiwarkach

Szkolenia SEO/SEM - SilesiaSEMWczoraj dobiegł końca tydzień szkoleń poświęconych SEO i SEM organizowanych przez SilesiaSEM w Katowicach. Postanowiłem więc podzielić się wnioskami ważnymi dla pozycjonerów oraz krótką relacją z całego wydarzenia. Udało mi się być na dwóch dniach szkoleniowych – obejmującym podstawowe jak i zaawansowane SEO.

 

Reklama

Podstawy SEO

Pierwszy dzień, na którym byłem prowadzone przez +Tomka Wieliczko to szkolenie SEO Podstawowe. Nawet dla osób zajmujących się już od dłuższego czasu pozycjonowaniem nie zabrakło smaczków – jak chociażby blackhat’owe wstawki prowadzącego. Szkolenie warte zainteresowania osób chcących zająć się samodzielnie optymalizacją swoich serwisów internetowych, a dla zawodowych SEOwców – możliwość uporządkowania niektórych podstawowych tematów.

Znalazło się również kilka wniosków wartych rozważenia, szczególnie w wyniku pytań uczestników – które na miejscu były rozpakowywane. Warte uwagi:

  • link typowo URL-owy wygląda bardzo naturalnie w marketingu szeptanym, dopieszczony anchor tekst nie jest tak prawdopodobny
  • mapy HTML’owe mogą mieć znaczenie w pozycjonowaniu, szczególnie indeksacji
  • zmiana lub kasowanie treści na danej podstronie jest niwelowaniem potencjału SEO, dlatego warto tego unikać.

Nie zabrakło również kilku spojrzeń na serwisy pod kątem Pandy i Pingwina.

White Hat SEO Zaawansowane

Następne szkolenie prowadził +Artur Strzelecki. Cieszyło się ono bardzo dużą popularnością, frekwencja była trzykrotnie większa niż na poprzednim dniu. Podczas całego dnia w błyskawicznym tempie przeleciało ponad 300 slajdów (pilot na pewno chciał w tym pomóc 😉 ), które obrazowały wiele ciekawych case’ów jak i testów prowadzonych przez Artura. Powiem szczerze, że tak przygotowany warsztat testów, przykładów i wniosków – budzi podziw 🙂

Główne tematy jakie zostały poruszone, to content marketing jak i relacyjny link building. Temat niezwykle przydatny w obecnych czasach. Dla zainteresowanych tematyką polecam case wykorzystujący tą metodę, który ostatnio opublikowałem.

Nie zabrakło ciekawych metod i technik, również tych od dawna stosowanych na zachodzie – w Polsce mających raczej niewielu naśladowców. Inne tematy jakie zostały poruszone to mobilne jak i social media SEO. Tematy którymi warto się zainteresować, chociażby ze względu na rosnący ruch mobilny w naszym kraju (PL: do 10%; Świat: nawet do 50%).

Poniżej zamieszczam krótką prezentację podsumowującą zaawansowane szkolenie SEO oraz kilka wartościowych wniosków, do przeanalizowania i wdrożenia. Z racji na fakt, że upublicznione metody szybko tracą na wartości – niektóre tematy zostały tylko zasygnalizowane, żeby zainspirować Was do własnych testów.


Warto również przeczytać relację opublikowaną przez ekipę Critical.pl – zawierającą nieco więcej o drugim dniu warsztatu zaawansowanego, poświęconego Black Hat SEO. A także relacja Eweliny Szczecińskiej – ze szkoleń Adwords i Analytics.

Potrzebujesz wsparcia w promocji Twojej firmy w sieci? Napisz na sebastian@websem.pl !

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


10 thoughts on “Silesia SEM 2013 – relacja ze szkoleń marketingu w wyszukiwarkach

  1. Świetnie że się spodobało. Wprowadzasz innowacyjne metody, jeszcze nie wiedziałem prezentacji jako podsumowania szkolenia, ale widać że uchwyciłeś to, że na szkoleniach dajemy wędkę a nie rybę 🙂 (w przeciwieństwie do innych szkoleń)

  2. Rize’de ya??anan felakette hayatlarÄ?nÄ? kaybedenlere Allah’tan rahmet yakÄ?nlarÄ?na da ba?? saÄ?lÄ?Ä?Ä? diliyorum. Felaketin boyutlarÄ?nÄ? t??m ?§Ä?plaklÄ?Ä?Ä?yla g??zler ??n??ne seren videolar: – –

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *