Wczoraj dobiegł końca tydzień szkoleń poświęconych SEO i SEM organizowanych przez SilesiaSEM w Katowicach. Postanowiłem więc podzielić się wnioskami ważnymi dla pozycjonerów oraz krótką relacją z całego wydarzenia. Udało mi się być na dwóch dniach szkoleniowych – obejmującym podstawowe jak i zaawansowane SEO.
Podstawy SEO
Pierwszy dzień, na którym byłem prowadzone przez +Tomka Wieliczko to szkolenie SEO Podstawowe. Nawet dla osób zajmujących się już od dłuższego czasu pozycjonowaniem nie zabrakło smaczków – jak chociażby blackhat’owe wstawki prowadzącego. Szkolenie warte zainteresowania osób chcących zająć się samodzielnie optymalizacją swoich serwisów internetowych, a dla zawodowych SEOwców – możliwość uporządkowania niektórych podstawowych tematów.
Znalazło się również kilka wniosków wartych rozważenia, szczególnie w wyniku pytań uczestników – które na miejscu były rozpakowywane. Warte uwagi:
- link typowo URL-owy wygląda bardzo naturalnie w marketingu szeptanym, dopieszczony anchor tekst nie jest tak prawdopodobny
- mapy HTML’owe mogą mieć znaczenie w pozycjonowaniu, szczególnie indeksacji
- zmiana lub kasowanie treści na danej podstronie jest niwelowaniem potencjału SEO, dlatego warto tego unikać.
Nie zabrakło również kilku spojrzeń na serwisy pod kątem Pandy i Pingwina.
White Hat SEO Zaawansowane
Następne szkolenie prowadził +Artur Strzelecki. Cieszyło się ono bardzo dużą popularnością, frekwencja była trzykrotnie większa niż na poprzednim dniu. Podczas całego dnia w błyskawicznym tempie przeleciało ponad 300 slajdów (pilot na pewno chciał w tym pomóc 😉 ), które obrazowały wiele ciekawych case’ów jak i testów prowadzonych przez Artura. Powiem szczerze, że tak przygotowany warsztat testów, przykładów i wniosków – budzi podziw 🙂
Główne tematy jakie zostały poruszone, to content marketing jak i relacyjny link building. Temat niezwykle przydatny w obecnych czasach. Dla zainteresowanych tematyką polecam case wykorzystujący tą metodę, który ostatnio opublikowałem.
Nie zabrakło ciekawych metod i technik, również tych od dawna stosowanych na zachodzie – w Polsce mających raczej niewielu naśladowców. Inne tematy jakie zostały poruszone to mobilne jak i social media SEO. Tematy którymi warto się zainteresować, chociażby ze względu na rosnący ruch mobilny w naszym kraju (PL: do 10%; Świat: nawet do 50%).
Poniżej zamieszczam krótką prezentację podsumowującą zaawansowane szkolenie SEO oraz kilka wartościowych wniosków, do przeanalizowania i wdrożenia. Z racji na fakt, że upublicznione metody szybko tracą na wartości – niektóre tematy zostały tylko zasygnalizowane, żeby zainspirować Was do własnych testów.
Warto również przeczytać relację opublikowaną przez ekipę Critical.pl – zawierającą nieco więcej o drugim dniu warsztatu zaawansowanego, poświęconego Black Hat SEO. A także relacja Eweliny Szczecińskiej – ze szkoleń Adwords i Analytics.
Świetnie że się spodobało. Wprowadzasz innowacyjne metody, jeszcze nie wiedziałem prezentacji jako podsumowania szkolenia, ale widać że uchwyciłeś to, że na szkoleniach dajemy wędkę a nie rybę 🙂 (w przeciwieństwie do innych szkoleń)
Czy będzie udostępniona prezentacja Artura?
Do uczestników ma zostać przesłana mailowo. Czy będzie dostępna publicznie – nie wiem, to pytanie do @Artura 🙂
Prezentacja jest materiałem, który jest udostępniany tylko uczestnikom szkolenia.
Świetna relacji, tak samo jak szkolenie.
Miło było Cię poznać osobiście.
Pozdrawiam,
Adam Łuczak
Cieszę, że mogłem was poznać i uczestniczyć w drugim i trzecim dniu szkolenia. Warto było 🙂 Pozdrowienia z Lublina!
To było kolejne interesujące szkolenie SilesiaSEM. Pozdrowienia
Herlig historie 🙂 H?¸res ut som om du har kommet p?? rett sted i livet, samt at du virkelig er i vinden om dagen. Vel fortjent. Hurra for deg!Ha en fin fin helg!Klem fra Cathrine/ Chilli Charm
That’s a crackerjack answer to an interesting question
Rize’de ya??anan felakette hayatlarÄ?nÄ? kaybedenlere Allah’tan rahmet yakÄ?nlarÄ?na da ba?? saÄ?lÄ?Ä?Ä? diliyorum. Felaketin boyutlarÄ?nÄ? t??m ?§Ä?plaklÄ?Ä?Ä?yla g??zler ??n??ne seren videolar: – –