SEO Station – recenzja narzędzi monitoringu pozycji

SEO Station opinieJuż od dłuższego czasu planowałem serię recenzji narzędzi do monitoringu pozycji, i wreszcie przyszedł na nią czas. Serię rozpoczyna SEO Station, z którego na co dzień korzystam, głównie ze względu na wygodę, estetykę prezentacji oraz użyteczność.

Narzędzie oprócz standardowej funkcji monitoringu pozycji – do wyboru Google oraz Bing, realizowanego codziennie oferuje szereg innych atrakcyjnych dodatków.

Na wstępie jednak warto zaznaczyć, że narzędzia o zbliżonej funkcjonalności – tak jak narzędzia monitorowania pozycji, w mojej opinii nie ma sensu oceniać pod kątem wzracanych wyników. Zakładam, że wszystkie oceniane narzędzia zwracając wyniki zanalizowane na podstawie wyników wyszukiwania uzyskiwanych z wyszukiwarek, nie zaś z randomu – dlatego skupie się na dostępnych funkcjonalnościach, które mają prace z narzędziem usprawniać.

Na pierwszy raz idzie mój faworyt, używany przeze mnie codziennie – czyli SEO Station.

Alerty SEO

Jedną z ciekawych opcji w serwisie są alerty. W przypadku nagłych spadków pozycji, co niestety zdarza się w czasach Pandy i Pingwina niezwykle często – narzędzie informuje o takich sytuacjach, dzięki czemu na pierwszy rzut oka mamy jasną informację co się dzieje, i wymaga natychmiastowej reakcji.

Alerty informują o spadkach pozycji lub nagłym wyzerowaniu PageRank.

alertyCzasami miałem wrażenie, że zdarzały się mu jakieś pomyłki, kiedy spadek był o kilka oczek, ale faktycznie na oddalonych pozycjach – co nie robiło znaczącej różnicy, na pewno dołożę screen’a jak sytuacja ponownie mnie spotka. Nie da się jednak ukryć, że wartość tego narzędzia może znacznie upraszczać pracę, a tym samym ją przyspieszać.

Klienci SEO

Moduł pozwalający na przydzielanie kont wglądu do monitoringu dla klientów. Fajne i przydatne, umożliwia wspóldzielenie wyników niejako na żywo, dzięki czemu tworzenie raportów i duża część pracy tzw. „obsługi zleceń” odpada. Klient ma dostęp, i może robić wgląd w dowolnym dla siebie czasie, nie zajmując nas pytaniami o pozycje.

Jednak znalazłem w nim dosyć sporą wadę zastosowanego rozwiązania. W przypadku gdy konto klienta o podanym e-mailu istnieje, system odmawia utworzenia oraz nadania dostępu. Czyli jeśli klient ma 2 serwisy, 1 monitoruje na własny koszt, drugi ma wpisany w nasz pakiet – nie może uzyskać do niego dostępu. Myślę, że autorzy szybko rozwiążą ten kłopot, gdyż moim zdaniem jest jedną z większych wad na ten moment.

Rozliczenia

Oprócz wymienionych modułów, mamy możliwość szczegółowego ustawienia preferencji systemu rozliczeń. Dla osób rozliczających się ściśle za usługi SEO jest to wygodne i efektywne narzędzie, dzięki któremu niezależnie od stosowanego modelu rozliczeń będziemy mieli jasny ogląd sytuacji finansowej. Ja osobiście stosuję moduł kosztorysu jako pewnego rodzaju harmonogram płatności, przypominający mi o tym jakie okresy rozliczeń przyjąłem z danym klientem. Dzięki temu nie ma zamieszania, klient płaci za precyzyjnie określony miesięczny przedział i nie muszę zastanawiać się, który zakres został właśnie opłacony – aktualny, czy zaległy.

Nawet jeśli korzysta się z systemu łączenia na fakturze/rachunku informacji z innych działań marketingowych, warto wykorzystywać moduł rozliczeń do naliczania miesięcznych opłat.

Ponadto, twórcy dołożyli wszelkich starań by oferowane opcje rozliczeń dawały pole do popisu każdemu. Nie ma znaczenia czy rozliczamy się ryczałtowo, za efekt ze sztywnym TOP10, czy w bardziej płynny sposób licząc np. drugą stronę. Narzędzie oferuje na prawdę dopracowany moduł systemów rozliczeń.

Zadania

Nie wiem, jak wśród innych użytkowników Stacji, ale u mnie ten moduł cieszy się znikomym zainteresowaniem. Być może nie przywykłem do zapisywania zadań dla każdej z podstron, niemniej taki notatnik może się komuś przydać.

Baza wiedzy SEO

To bardzo dobry krok Marty i właścicieli serwisu, dzięki któremu na pewno przyciąga w koło siebie ruch i zainteresowanych. W dobie dużych ruchów ze strony Google, baza wiedzy stanowi bardzo cenne źródło inspiracji i informacji na temat działań SEO jakie warto podejmować. Przypomnieć należy chociażby zbiór wypowiedzi specjalistów SEO, po aktualizacji Pingwina, którą również opisywałem na websem.pl.

Wygląd i użyteczność

Jako, że porównywanie wyników poszczególnych narzędzi uważam za bezcelowe, skupie się na aspektach użyteczności i wyglądu, bo komfort pracy w dużej mierze zaważył na wyborze właśnie Stacji w porównaniu z innymi dostępnymi narzędziami, nawet jeśli mają lepszą ofertę. Screeny z samych wykresów zaprezentowałem we wpisie nt. tego od kiedy Google Hummingbird jest w polskich wynikach wyszukiwania – prezentując zarówno zwykłe wykresy jak i wykresy porównawcze wielu fraz (max 10).

Serwis moim zdaniem jest bardzo intuicyjny, na pierwszej stronie mamy podgląd najważniejszych modułów – alertów i monitora pozycji, oraz bazy wiedzy. Stąd nawigacja do poszczególnych elementów jest łatwa. Urzeka sposób prezentacji poszczególnych stron i ich wyników.Wykresy pozycji strony poradnik seo.pl

Jak dla mnie natomiast w sekcji ogólnej monitora pozycji:Monitor pozycji

zastosowano mało przemyślaną architekturę, tabeli rozciągniętej na całą szerokość. Osobiście widziałbym tam prędzej estetyczne kafle, z podglądami czy logami stron, nie zaś taką nieprzyjazną aranżację, która jak dla mnie jest mało estetyczna, nie zbyt przyjemnie się to czyta – i czym prędzej przechodzę do podglądu poszczególnych witryn.

Podsumowanie

Jak widać, oprócz dwóch wymienionych wad związanych z widokiem zbiorczym wszystkich monitorowanych witryn oraz kwestią z powielającymi się użytkownikami, narzędzie prezentuje się całkiem porządnie. Zresztą znając autorkę i jej podejście do narzędzia – wady te zostaną wzięte do serca i w jakiś sposób poprawione. Cenię SEO Station za prostotę i estetykę, narzędzie jeszcze nigdy mnie nie zawiodło, co niezwykle ważne w dobie trudności z monitoringiem fraz, o jakim od czasu do czasu słyszymy.

Mając ocenić narzędzie, myślę, że spokojnie przyznałbym 9/10 🙂

Reklama SeoStation_websem.pl

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


16 thoughts on “SEO Station – recenzja narzędzi monitoringu pozycji

  1. ja używam różne narzędzia do monitoringu, w wersji seostation nie należy do najlepszych, bo tylko 3 frazy monitorowane za darmo. No ale ma to swoich kilka plusów, wymienionych w tym artykule

    1. dołączam się, webpozycja to kombajn seo za małe stawki, ostatnio dodali analizę serp

  2. Również używam stat4seo, jednak webpozycję używałem wcześniej i uważam, że jest ciekawą propozycją:)

    Za Stat4seo płaci się raz, a używasz cały czas:)

    Webpozycja ostatnio pokazuje duże rozbieżności z pokazywaniem prawidłowych pozycji słów kluczowych.

  3. Fajnie, że opisujesz tak jak jest naprawdę ale właśnie cena jest czasami nie do przeskoczenia, skoro jest więcej narzędzi za darmo

    1. Narzędzia dostępne za darmo nie nadają się do zastosowań komercyjnych. Monitorując większą ilość domen trzeba zainwestować w odpowiednie narzędzie.

  4. Już od dłuższego czasu planowałem serię recenzji narzędzi do monitoringu pozycji, i wreszcie przyszedł na nią czas. Serię rozpoczyna SEO Station, z którego na co dzień korzystam, głównie ze względu na wygodę, estetykę prezentacji oraz użyteczność.
    Narzędzie oprócz standardowej funkcji monitoringu pozycji ? do wyboru Google oraz Bing, realizowanego codziennie oferuje szereg innych atrakcyjnych dodatków.

    – SEO Station jak dla mnie rewelacyjne narzędzie, koszystam z niego, nie wykluczam przejścia na jakaś inną platforme gdy zobacze, że mają ciekawa ofert . Poki co stawiam na SEO Station.

    Bardzo fajny artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *