PRo-MOC-ja – recenzja książki o nowoczesnym PR

Promocja - budowanie wizerunku w sieci, public relation onlineOstatnio wpadła mi w ręce książka „PRo-MOC-ja„, a lektura poszła dosyć szybko. Wartka akcja na temat promocji zawsze warta jest przeczytania, ale co konkretnie z niej wynikło i jakie były moje wrażenia? Zapraszam do krótkiej recenzji.

Pierwsze co to lekka forma, książkę można przeczytać w kilka godzin, mi kartki skończyły się już w trzeci dzień czytania po kawałku. Publikacja wciąga żwawym opisem i językiem oraz co istotne, mówi o nowoczesnym PR i reklamie – autor nie stroni od nowoczesnych pojęć (inbound marketing) jak i w ogóle nowoczesnych form marketingowych, wspomina o Google Adwords, SEO, wspomina nawet o książce Pawła Tkaczyka nt. Grywalizacji. Idealna dla zagonionych przedsiębiorców, by rozeznać się w temacie promocji własnej firmy.

Reklama

Książka robija 5 istotnych mitów odnośnie budowania wizerunku w sieci:

  • sprzedać można wszystko – nie, nie wszystko, liczy się wartość dodana tego co oferujesz.
  • małe firmy nie potrzebują strategii – nic bardziej mylnego, bez strategii nie masz kierunku i celu, zatem podążasz raz tu raz tam… Tutaj polecam Ci poradnik tworzenia strategii content marketingowej.
  • wystarczy walnąć jakąś dużą reklamę i jakoś pójdzie – nie, marketing to nie fast food, nie da się go zrobić od tak, to kwestia strategii, budowania wizerunku na każdej płaszczyźnie
  • Facebook nie sprzedaje – jeden z mitów, który powtarzany jest jak mantra chyba tylko z powodu niezrozumienia. FB sprzedaje, ale poprzez budowę wizerunku i rozpoznawalności, wytworzenie społeczności a nie napierniczanie reklamą.
  • Jedynie pozytywne opinie się liczą – nieprawda, wszystko co autentyczne zawiera odcienie szarości, zarówno ciemne jak i jasne barwy, a nie tylko wszystko w zielono-optymistycznych skowronkach.

Dla zainteresowanych, książka i fragment PDF do przeczytania.

Potrzebujesz wsparcia w promocji Twojej firmy w sieci? Napisz na sebastian@websem.pl !

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


3 thoughts on “PRo-MOC-ja – recenzja książki o nowoczesnym PR

  1. 5 ciekawych wniosków, które warto przemyśleć i wdrożyć. Jedynie z pierwszym się nie do końca zgodzę. Według mnie jeżeli ktoś nie ma żadnych zahamować (np. przed manipulacją, naciąganiem, kłamstwem)a do tego ma ogromny budżet to da radę sprzedać wszystko.
    Jednak jeżeli ktoś chce sprzedawać uczciwie, wielokrotnie i do tego na tym zarabiać, to wtedy faktycznie są rzeczy, które ciężko sprzedać.

    1. Dzięki za komentarz! 🙂
      Co do tego, że wszystko można sprzedać – również miałem pewne dylematy związane z tą kwestią. Natomiast wychodzę z założenia, że możemy rozróżnić sprzedać i upchnąć. Upchnąć różnymi trickami, manipulacją i socjotechniką można praktycznie wszystko. Sprzedawanie jednak to coś więcej, to prawdziwe zainteresowanie nabywcy produktem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *