Prezentacja: Jak rekrutować specjalistę SEO/SEM?

Jak wybrać specjalistę SEO? Dziś mam dla Was prezentacje multimedialną poświęconą pytaniu, jak rekrutować specjalistę SEO/SEM.

Jak dobrze wiemy prowadząc swoją stronę, szczególnie firmową – nie możemy zajmować się wszystkim i czasami potrzebujemy zrzucić to ciężkie zadanie na barki kogoś bardziej odpowiedniego. Dobrze dokonany wybór jest podstawą Twojego sukcesu, jeśli zatrudnisz kogoś niesprawdzonego, bez przemyślenia – możesz nie tylko stracić zainwestowane pieniądze, lecz dotychczasową pozycję w wyszukiwarkach.

Zapoznaj się z prezentacją i rekrutuj mądrze!

Z chęcią usłyszę Twoje przemyślenia, możesz je umieścić w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


9 thoughts on “Prezentacja: Jak rekrutować specjalistę SEO/SEM?

    1. Prezentacje są dobre szczególnie gdy chcemy coś bardziej uwidocznić a zwykły tekst upstrzony obrazkami wyglądałby mało ciekawie. 🙂

      Ale to prawda, takie wpisy (co widzę po ilości Like’ów) są bardziej ‚sharabled’.

    1. Fajnie, że poruszyłeś tą tematykę. Od dawna zamierzam coś napisać na ten temat i pewnie to uczynię. Po kolei odniosę się do prezentacji – nawiasem mówiąć – to dobry pomysł:-)
      1.Nie mieszałbym SEM i SEO. Do SEO trzeba człowieka z wiedzą techniczną (doświadczenie IT). Do SEM trzeba mieć umysł analityczny lecz niekoniecznie wykształcenie i doświadczenie IT. Każdy sobie z tym poradzi jeśli się nauczy i potrenuje.
      2.Z certyfikatów które wymieniłeś – jedynie WebCEO University ma znaczenie dla SEO (moja opinia).
      3.Pytanie co kto czyta uważam za niezwiązane z tematem – raczej zapytałbym co ostatnio czytał – Nędzników, Potop, itp. – ktoś kto dużo czyta powinien mieć wyobraźnię i dobrą znajomość języka polskiego, która przydaje się w SEO:-)
      4.Wpisanie imienia i nazwiska wskaże jedynie gościa któremu zależy na sławie:-) Jest wielu takich, którzy nie pracują dla sławy lecz dla klientów (skuteczność).
      5.Hire for Web Reach – raczej zatrudniaj takich, którzy zoptymalizowali kod często odwiedzanego serwisu pod kątem SEO. Na pewno z dużą liczbą kontaktów – zawsze można zwrócić się do mądrzejszego albo mniej obłożonego pracą:-)
      6.Obecność na facebook, blipie czy innym serwisie nie świadczy o kwalifikacjach specjalisty SEO.
      7.Twórcy treści – tu trafiłeś w sedno – twórców wartościowych treści jest znikomy promil. Jeśli ktoś ma pisać o niej, powinien się na niej znać. Tylko znajdź takiego za 10zł za artykuł lub za 10 zł za pozycjonowaną frazę:-) A ludzie wierzą w cuda i kupują tanio niewiele mając z tego pożytku:-(
      8.Ocenę jakości treści pozostawiłbym znawcy danego tematu. Ważniejsza jest wysoka pozycja pozycja tych treści w wyszukiwarce:-)
      Co do poleceń – OK.
      8.SEO jest bardziej związane z IT i umiejętnościami lingwistycznymi niż z marketingiem – oczywiście w sensie codziennej sumiennej pracy. Szukaj specjalisty SEO mającego dyplom uczelni technicznej – informatyka, itp.. Jednakże SEO stanowi część SEM, czyli marketingu.
      Podsumowanie:
      Secjalista SEO to człowiek IT z dobrą znajością j.polskiego ub innego (w zależności gw jakm kraju pozycjonuje).

      pozdrawiam,
      Andy

  1. Doświadczenie i umiejętności to jedno – tych się można nauczyć – ale osobowość i charakter osoby to inna sprawa, której nie da się tak szybko wypracować. Dlatego w rekrutacjach po rozmowie o doświadczeniu przechodzimy do rozmów określających osobowość aby sprawdzić czy dana osoba pasuje do zespołu.

    1. Dzięki za podzielenie się swoim doświadczeniem z zakresu rekrutacji SEO. A powiedźcie, czy robicie najpierw jakąś hurtową selekcję (np. przegląd CV, testy wiedzy/umiejętności), po której są rozmowy, czy nie?

  2. Fajnie jest coś tam podłubać pod kątem pozycjonowania, ale lepiej nie uczyć się na błędach w pracy.
    Faktycznie, dobry SEO pracownik musi mieć bagaż doświadczeń i portofolio wypozycjonowanych stron (nie z ostatnich 2 miesięcy, ale z ostatnich 2 lat).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *