7 różnic – poznaj skuteczniejszy marketing już dziś!

Sukces czy porażka - drogowskazDalej korzystasz z do znudzenia opatrzonych chwytów marketingowych? We własnej pracy zlecasz masowe wysyłanie maili do „potencjalnych zainteresowanych”, a w domu otwierając prywatny mail wściekasz się zarzucany tonami niechcianych wiadomości? Przestań działać natarczywymi metodami starego marketingu, sam codziennie widząc ich totalną nieskuteczność. Stary marketing umarł. Niestety często dalej korzysta się z jego metod, gdyż nikt nie urządził oficjalnego pożegnania, stypy, pogrzebu tego denata.

Czas ruszyć na wyzwanie nowym metodom, przed Tobą od dziś nowy rozdział kreatywnego i skutecznego, jak na dzisiejsze czasy Inbound Marketingu. Czym on się różni od starego marketingu? Na końcu wpisu całe porównanie w postaci łatwej do przyswojenia tabelki.

Stary marketing

Outbound Marketing w internecie wyglądał mniej więcej tak: należy dopaść i uprzykrzyć życie jak największej liczbie potencjalnych klientów. Założenie było takie, by z tej jak największej ilości, niska ilość osób które się zdecydują i tak była opłacalna tych wszystkich działań.

Stare metody, które warto byś porzucił, nastawiały się na agresywne dopadanie wszystkich możliwych potencjalnych odbiorców. Nie ważne czy są oni zainteresowani, czy nie. Mają otrzymać informacje i co z nią zrobią to już teoretycznie nie problem marketera. Byle by odpowiednia pula była zainteresowana kupnem reklamowanego produktu.

Trudno nie zauważyć, że w tym modelu marketer wdziera się ze swoim komunikatem wprost w życie użytkowników. Wpada na ich arenę życiową i po prostu przeszkadza, dopóki skutecznie się go nie wyrzuci. Nic więc dziwnego, że ludzie w bardzo krótkim czasie opracowali skuteczne narzędzia i predyspozycje osobiste do unikania natarczywych reklam, chwytów marketingowych – powodując drastyczny spadek skuteczności.

Nowy marketing

W dobie nowoczesnej sieci społecznej bazującej na Internecie, czas na to by podejść do oferowania swoich produktów od zupełnie innej strony. Co oferuje Ci innowacyjny inbound marketing? Jakimi założeniami się kieruje?

Jest to marketing, który w dużej mierze ma na celu wyłapywanie klientów potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami. Koniec z natarczywym przekazem marketingowym, który wskakuje w życie ludzi i im przeszkadza! Nowoczesny marketing stawia na jakość osób do których kierowany jest przekaz, są to osoby bezpośrednio zainteresowane Twoimi usługami, Twoim przekazem… Czyż nie brzmi interesująco, kierować skuteczne i efektywne działania marketingowe – tylko i wyłącznie do tych, którzy są zainteresowani Twoimi produktami?

Jak tego dokonuje się w dobie inbound marketingu? Jednym z wielu sposobów jest marketing w wyszukiwarkach – pozyskując najlepsze (najwyższe) pozycje w wynikach wyszukiwania na poszukiwane przez Internautów frazy – kierujesz swoje treści osobom zainteresowanym, tylko tym, którzy szukają coś na temat Twoich produktów w wyszukiwarce.

Zacznij już dziś korzystać z dobrodziejstw nowoczesnego marketingu, który umożliwia Ci docieranie tylko do tzn. kwalifikowanego ruch. Docierasz do osób, które chcą usłyszeć o Twojej ofercie.

Poniżej znajdziesz przystępne porównanie starego oraz nowoczesnego marketingu. Sam musisz zdecydować, czy stać Cie na stosowanie przestarzałych metod, które nie przynoszą skuteczności – czy zainwestujesz w swój sukces i przystąpisz do prawdziwej marketingowej rewolucji!

Outbound Marketing Inbound Marketing
Nastawienie dotyczące odbiorców przekazu
liczy się ilość odbiorców liczy się jakość odbiorców
Działania marketingowe
wkraczają w życie wszystkich bez względu na zainteresowanie lub jego brak ofertą działania kierowane do osób bezpośrednio zainteresowanych określonymi produktami
Formy docierania do potencjalnych klientów
  • rozsyłanie maili z list mailingowych
  • typowe działania w świecie realnym (targi)
  • reklamy w świecie realnym i wirtualnym (banery, slidery, boxy reklamowe)
  • pozycjonowanie na atrakcyjne słowa kluczowe
  • uczestniczenie w mediasferze społecznościowej
  • dostarczanie rozpoznawalnych treści
Cel działań marketingowych
Odnalezienie z bardzo szerokiej (często nie wyselekcjonowanej) grupy, ludzi skłonnych dokonać zakupu – poprzez docieranie z reklamą produktu/usługi. Bycie najlepiej prezentującą się ofertą w chwili poszukiwania danego produktu przez użytkownika. Pomaganie innym przekazywać pozytywny komunikat o naszym produkcie w wirtualnym świecie.
Skuteczność podejmowanych działań
niska, przekaz często blokowany przez odbiorców wysoka, przekaz kierowany do ludzi zainteresowanych ofertą
Ocena skuteczności
niska wysoka, duża mierzalność efektywności działań
Skoncentrowanie na
Koncentruje się na docieraniu do szerokiej rzeszy ludzi z określonym przekazem. Skupia się na optymalizowaniu swoich treści ofertowych, by w sytuacji poszukiwania przez potencjalnego klienta były one najlepszymi z dostępnych.

Zdjęcie pochodzi z sxc.hu

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


3 thoughts on “7 różnic – poznaj skuteczniejszy marketing już dziś!

  1. Wybitnie odlotowy post, ciekawe zapisy polecam wszystkim lekturę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *