Odnowiona strona wyszukiwania Google – kosmetyka czy poszukiwanie zysku?

Ostatnio Google doinwestował w zmiany wizerunku swojej strony głównej i wyników wyszukiwania. Czyżby ciągłe testy wykazały, że przedzierająca ze wszechstron biel nie była zbyt atrakcyjna? Skąd w wynikach trend do zabawy kolorami?

Jeszcze nie tak dawno temu – strona wyszukiwania biła bielą po oczach. Wszystko sprowadzało się do jasności objawionej, niczym światła żarówki. Aktualnie naczelna strona wyszukiwarki wygląda tak:

Strona główna GoogleJuż na pierwszy rzut oka widać, że dodano stronie głębi – przez górny pasek w granitowym kolorze. Zmieniono wygląd również przycisków – tu akurat osobiście uważam, że nie pasują do całości, no ale cóż – zamysł autora 😉

Po wyszukiwaniu widzimy kolejne zmiany – których celem napewno jest jeszcze lepsze wyeksponowanie wyników. W tym tych płatnych – korzystnych dla Google.  Wyniki płatne są zdecydowanie wyraźniej wyeksponowane – dla przykładu, fraza pozycjonowanie:

Wyniki wyszukiwania Google
Wyniki wyszukiwania Google

Słowa płatne zajmują zdecydowaną większość przestrzeni – czym dopiero na drugi widok spychają strony optymalizowane a nie wykupione.

Estetycznie wygląda teraz gróny pasek, z polem na wyszukiwanie. Przycisk wygląda nowocześnie i jest widoczny. Panel boczny z możliwymi do wyboru filtrami wyników również przeszedł lifting.

Poza kosmetycznymi sprawami – które są ładne, nadają głębi stronie głównej i dodają jej kolorytu, w porównaniu z poprzednią „biało-białą” wersją – trudno nie odnieść wrażenia, że to przykrywka do jeszcze skuteczniejszego wyciskania zysków 😉

A Tobie, która zmiana w wynikach wyszukiwania spodobała się najbardziej?

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *