Nadchodzi aktualizacja Google 2014?

Aktualizacja Google PingwinOstatnio coraz więcej jest sygnałów świadczących o zbliżającej się aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google. Pomału na blogach SEO pojawiają się informacje i analizy świadczące o coraz większej ilości ruchów w wynikach wyszukiwania. Czy tak faktycznie jest i kiedy nastąpi najbliższa aktualizacja algorytmu Google?

Jak możemy zauważyć w algorytmach monitorujących zmienność wyników wyszukiwania, co może być spory wskaźnikiem ostrzegawczym – pojawia się ostatnio bardzo dużo sygnałów świadczących o ruchach.

Reklama

Aktualizacja algorytmu - Pingwin Udate

Na blogu Dejan SEO opublikowano niedawno wpis uprzedzający przed aktualizacją. Jak możemy przeczytać:

17th of May as a particularly turbulent day at 3.52 roos. So far there has been no official confirmation regarding the nature of the movement in search results but it?s worth noting that this is the highest roo value recorded this year and the second most turbulent day since the Penguin update in May 2013

Jak wynika z analizowanych danych, aktualne zmiany są największą dotychczas w tym roku i druga pod kątem wielkości „turbulencja” 2013, tuż przed wielką aktualizacją Pingwina. Pierwsze wzmianki o zbliżającym się updacie mechanizmu pojawiały się już w połowie miesiąca.

Update algorytmu

Aktualizacja Google wisi w powietrzu?

 

Warto dodać, że rok temu, dokładnie 22 maja 2013 miała miejsce spora aktualizacja – Pingwin 2.0. Być może już za dwa dni otrzymamy komunikat, że wprowadzono kolejny wielki update, a nie jedynie uaktualnienie danych, co ma podobno miejsce często w mechanizmach Pingwina.

Pingwin to algorytm skupiony na kwestii odnośników do strony, szczególnie wrażliwy na zróżnicowanie anchor tekstów, ich różnorodność i umiejscowienie. Dotychczas, można się było spodziewać konsekwencji i spadków w przypadku:

Jak wynika z analiz, im mniej linków powiązanych tematycznie tym większe prawdopodobieństwo kar w wyniku Pingwina.

pingwin_linki_pozatematyczne
ź: http://www.micrositemasters.com/blog/penguin-analysis-seo-isnt-dead-but-you-need-to-act-smarter-and-5-easy-ways-to-do-so/

Potrzebujesz wsparcia w promocji Twojej firmy w sieci? Napisz na sebastian@websem.pl !

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


21 thoughts on “Nadchodzi aktualizacja Google 2014?

    1. Prawda leży po środku:) Jak mam liczyć na algo google to wolę liczyć na siebie i czerpać zyski z kliku źródeł. Dla mnie ruch to ruch. Ważne, żeby klient był zadowolony. Skończyły się złote czasy SEO. Teraz trzeba się napocić.

    2. @Filip: jak dla mnie złote czasy SEO się dopiero zaczeły, im więcej aktualizacji tym większe zainteresowanie ludzi pozycjonowaniem obserwuje. 🙂

  1. Najgorsze w tym jest to, że co aktualizacja to tylko widzę, że każdemu lecą pozycje. Chyba komuś coś musiało wzrosnąć.
    U mnie do tej pory był spokój ale 15 zaczęło się coś dziać. Niektóre frazy poleciały bardzo mocno, niektóre poza 100.
    W narzędziach żadnej wiadomości nie dostałem, nie stosuje też żadnych SWL itp. tylko standardowo jakieś katalogi i precle.

    Dziwne też jest zachowanie monitorów pozycji. Np. cmonitor wskazuje mi np pozycję 50 a po kolejnym naciśnięciu >100. Albo pokazuje pozycję 40 a w przeglądarce w trybie incognito bez zalogowania wyskakuje mi na 3 pozycji.

    Nie wiem teraz co dalej, czy jest opcja, że wszystko wróci do normy, czy raczej bez jakichś działań się nie obędzie żeby odzyskać pozycje.

    1. Przy kilku poprzednich aktualizacjach zaliczałem sporo wzrostów, nie jest tak źle, wystarczy trzymać się w miarę białych metod.

      Co do katalogów – już teraz ryzykowne, ale jeśli zdaje to u Ciebie rezultat, to ok. 🙂

      „Dziwne też jest zachowanie monitorów pozycji. Np. cmonitor wskazuje mi np pozycję 50 a po kolejnym naciśnięciu >100. Albo pokazuje pozycję 40 a w przeglądarce w trybie incognito bez zalogowania wyskakuje mi na 3 pozycji.” – odpytywanie różnych date center, oraz w trybie incognito raczej spodziewałbym się też optymalizacji.

      Wejdź na dany wynik, i dopisz do adresu URL: &pws=0 i zobacz wyniki. Jest to fragment odpowiedzialny za wyłączenie personalizacji 🙂

  2. Wyznaję zasadę, że co przyjdzie to będzie 🙂 Myślę, że poprzednie aktualizacje już pokazały „jak żyć” i wiele firm zmieniło swoje strategie SEO… i wykonawców. Kto myślał o swojej domenie długofalowo, ten zapewne jest już uodporniony na Pingwina bo zmienił sposób linkowania już wcześniej.

  3. Ciekawe co teraz google wymyśli 😉

    Mam jeszcze pytanie odnośnie punktu:
    „Dotychczas, można się było spodziewać konsekwencji i spadków w przypadku:
    dokładnego dopasowania słów kluczowych (exact match)”

    Wcześniej nie spotkałem się z takim stwierdzeniem. Czy to oznacza, że jeżeli optymalizuję wpisy w standardowy sposób (powtarzam frazę np. „aktualizacja google” w tekście kilka razy), to narażam się na karę?

    1. O ile piszesz w sposób naturalny post i w każdym zdaniu nie masz nawalone jedną i tą samą formą frazy kluczowej, nie ma się czego obawiać. Warto jednak by tekst używał różnorodnego słownictwa, czyli wszelkich form odmiany itd.
      Jeśli chodzi o exact match czyli ścisłe dopasowanie, głównie dotyczy ono anchore tekstów w linkach przychodzących. Jak masz 50% linków z frazą opony krakow do witryny, to coś może zacząć śmierdzieć Googlowi 😉

  4. Wiedz, że coś się dzieje i coś się święci. Wiele osób zaobserwowało jakieś zmiany, co oczywiście dobrze nam nie wróży. Oby Google nie dowaliło jakąś kosmiczną aktualizacją, bo będzie ciężko z tego wybrnąć.

  5. Google cały czas kombinuje, a firmy pozycjonerskie muszą się faktycznie napocić, żeby wszystko wróciło do normy i by klienci nie odeszli do konkurencji, bo u nas coś nie idzie. Oby okazało się, że te zmiany to nie żadna niespodzianka od Google. Ale faktycznie coś się dzieje…

  6. Macie jakieś informacje czy dalej coś się dzieje? Sam sobie pozycjonuje stronę, na której od jakiegoś czasu wszystko poszło mi strasznie w dół, i nie mam pojęcia czy jest to wina mojego mieszania w stronie i zamianach jakie cały czas nanoszę, ponieważ strona jest bardzo młoda i dopiero się rozwija, czy po prostu google, cały czas coś zmienia. Na pewno by mi to ułatwiło analize, i może bym miał w końcu powód zwalić na kogoś innego fakt że mi nie idzie, a nie na moją niekompetencję 😉 Cały czas szukam informacji, ale jakoś nic nie mogę znaleźć…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *