Matt Cuts: Jak tworzyć wartościowe strony?

Serie ewolucji w Google rodzą wciąż nowe pytania o to, co jest naruszenie a co nie wytycznych dla twórców stron. Niedawno ukazał się bardzo interesujący wywiad z Mattem Cuttsem, który rozjaśnia pewne aspekty o które często pytają webmasterzy oraz początkujący pozycjonerzy. Przeczytaj o najważniejszych kwestiach, które poruszono w rozmowie – przedstawione stanowią wskazówkę, która pomoże w lepszej optymalizacji strony.

Poszukiwanie niszy

Jako idealny sposób na swój sukces Matt podał znaną już wszystkim taktykę poszukiwania niszy rynkowej. Oznacza to zejście z ambicji strącenia aktualnego lidera na naszym szeroko zakrojonym torcie, oraz skupienie się na czymś czego nie dostarcza nikt inny. Wąsko zakrojony temat pozwala nam dotrzeć do bardzo specyficznej grupy, okazać się najlepszym na wybranym polu. Wiąże się to również z następnym punktem dotyczącym treści.

Wartość dodana

Podkreślono konieczność tworzenia czegoś ponad to co mają wszyscy. Zarówno jeśli chodzi o republikowane treści jak i te tworzone, chodzi o dostarczanie użytkownikom interesujących i atrakcyjnych materiałów, których nie dostaną nigdzie indziej. Nie należy dublować zawartość, tylko dodać do niej własny rozwijający ją charakter. W tym kontekście synonimizowana treść, parafrazy czy inne zabiegu pozwalające przeredagować jedną i tą samą treść – tracą na wartości, gdyż nie dostarczają niczego nowego (choć innymi słowami). Powielanie również własnej zawartości pomiędzy stronami jest negatywnie postrzegane.

Działania public relation i promocyjne

Zachęcono twórców witryn do kreatywnego podejścia do relacji z mediami i użytkownikami, wartościowego marketingu – pozbawionego sztucznego pozyskiwania linków. Google stara się wskazywać na działania promocyjne serwisów, mające przynieść mu popularność w świadomości użytkowników nie zaś popularność wyrażoną w natłoku linków. Padła wręcz teza – że samo linkowanie to nie cel do osiągnięcia. Celem jest użytkownik i jego zadowolenie, zatem strategie pozyskiwania linków powinny w głównej mierze to mieć na uwadze.

Infografiki są ryzykowne

Pliki, mające w obrazowy sposób dostarczać wielu pożytecznych informacji, również zostały wzięte pod lupę. Matt zwraca uwagę na ich  powiązanie tematyczne z prowadzonym serwisem, oraz kwestie linkowania do strony udostępniającej dany plik. Pod tym względem należy zachować ostrożność – zarówno jeśli chodzi o dobór publikowanych grafik jak i stronę źródłową. Również opracowywanie takich plików może w niedalekiej przyszłości stracić na znaczeniu – gdyż Google przewiduje obniżenie wartości linków towarzyszących infografikom.

Jeśli chcesz prześledzić ostatnie zmiany w algorytmie Google zobacz do poniższych wpisów:

Wywiad w wersji angieslkiej polecam przejrzeć na http://www.stonetemple.com/matt-cutts-and-eric-talk-about-what-makes-a-quality-site/

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


4 thoughts on “Matt Cuts: Jak tworzyć wartościowe strony?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *