Link building, 35 rad jak zdobywać linki – podsumowanie

SEO Poland LogoNiedawno zostałem poproszony o udzielenie jednej wskazówki związanej z Link Building, parę dni temu ukazał się zbiorczy artykuł podsumowujący wypowiedzi aż 35 specjalistów marketingu internetowego i SEO. Postanowiłem krótko podsumować ten artykuł, który zajmuje bagatela 52 strony.

Link building zresztą opisuje na blogu już nie pierwszy raz, co zrozumiałe w dobie dzisiejszych zmian algorytmów. Zapraszam zatem do lektury.

Pomysł Artura, który finalnie zamknął się w 35 radach na temat link building jest świetnym podsumowaniem roku 2012 w SEO oraz perspektywą na następny rok.

Z racji, że wpis okazał się sporej objętości jego lekturę rozpocząłem od swoich ulubionych autorów.

  • Marta Gryszko, Lexy – opisuje świetny pomysł zaciągnięty z branży odzieżowej:
    „pozycjonując stronę sklepu odzieżowego można skorzystać z serwisów umożliwiających dodanie własnych stylizacji (np. ubiore.pl, faslook.pl i stylio.pl) na podstawie produktów z różnych sklepów. […]Podobnym typem stron są wszelkiego rodzaju społeczności skupione wokół danej tematyki, które wymieniają się produktami lub chcą zasięgnąć opinii innych. Mogą to być także serwisy zbierające pomysły na prezenty…”. Przyznam szczerze, że jak zawsze Marta, niezawodnie, krótko i na temat.
  • Sławek, Gdaq – „Dzięki dywersyfikacji i skupianiu się na pozyskiwaniu linków dobrej jakości, […] uda Ci się przeskoczyć w Google strony, które mają kilkukrotnie większą liczbę linków”.
  • O dywersyfikacji w SEO w konkretnych aspektach wspominał także Zgred, „link-building z for tematycznych oraz tematów tematycznie związanych z pozycjonowaną witryną. I ważny jest zarówno link DOFOLLOW (do SEO) jak i NOFOLLOW (do SEM).”
  • Bardzo trafnie serię ostatnich zmian ukazał również Michał Herok, odnosząc się do głoszonej wszem i wobec wyższości jakości nad ilością, „Ta zasada w teorii była zawsze ważna, ale tym razem praktyka pokazuje, że jest wręcz niezbędna do osiągnięcia sukcesu.” – tak, teoretyczna zasada Google przez ostatnie aktualizacje algorytmu nabiera coraz większego znaczenia.
  • Mariusz Kołacz, TechFormator ukazał bardzo przystępne, i dostępne narzędzie CommentLuv – które pozwala pozyskiwać różnorodne linki na bazie naszych wpisów w serwisie, który prowadzimy. Jednak esencją tej wypowiedzi dla mnie jest to, że narzędzia skutecznego link building są wszędzie w około nas, czasami może je nawet przeoczamy, przyzwyczajeni do korzystania z nich 🙂
  • Makaruk stworzył także kwintesencję podstawowych sposobów na link building:
  1. Zrób listę Top 
  2. Infografiki
  3.  Filmy wideo
  4. Wpisy gościnne
  5. Merytoryczne komentarze
  6. Fora internetowe
  7.  Konkursy
  8. Katalogi
  9. Wykop
  10. Artykuły i komunikaty
  11. RSS
  12. Zleć link building komuś kto się na tym zna

Niezwykle cenną, wykraczającą poza ramy SEO wypowiedzią jest wskazówka Krzysztofa z CrossWeb, który wskazuje na kluczową rolę sieci kontaktów, wspólnych relacji i ich utrzymywania – co pozwala nam pozyskiwać naturalne linki.

Na koniec przytoczę również swoją wypowiedź, która podsumowuje temat link building.

Skuteczny link building opiera się na treści. Aktualnie kiedy metody zależne od działań właściciela strony na czynnościach poza nią (katalogi, precle itd) są coraz łatwiej eliminowane przez wyszukiwarki, warto postawić na efektywne pozyskiwanie odnośników poprzez content. Dlaczego to takie ważne? Z kilku powodów:

  • uzyskujemy naturalne odnośniki, które trudno będzie Google pominąć czy uznać za niewartościowe,
  • są one atrakcyjne bo prowadzą ze stron powiązanych tematycznie, a na pewno niezależnych osobą właściciela,
  • są względnie tanie do pozyskania ? wkładem jest oferowana treść.

Wielokrotnie testowałem oraz opisywałem jak różnego rodzaju sposoby uatrakcyjniania treść pomagają zwiększyć ruch na naszej stronie – przy okazji zwiększając szanse na wirusowość naszego contentu. Oczywiście do wszystkiego trzeba mieć pomysł, idee oraz zapał, bo wielokrotnie powielanie tej samej koncepcji na jednej stronie szybko się wyczerpie. Jednak wiadomo – jak content to kreatywne podejście.

Podsumowując: uważam, że najlepszą robotę jaką można wykonać to systematycznie i skutecznie podnosić jakość oraz przydatność publikowanych treści, dbając o to, by wywoływały one w użytkownikach chęć zaangażowania się, poniesienia informacji dalej. Konkursy, obszerne poradniki, e-booki czy darmowe raporty są świetnymi narzędziami, dzięki którym nasza strategia link building okaże się skuteczna – bo realizowana przez samych użytkowników.

 

Kończąc nieco bardziej ogólnie, spora część osób bardzo szeroko zrozumiała sformułowanie „jedna wskazówka 200-250 słów, ale spokojnie może być więcej” tworząc na prawdę rozbudowane wypowiedzi, dlatego lektura jest momentami karkołomna i skierowaniem do węższego grona „zaznajomionych”, choć i pozycjonerzy na początku swojej drogi znajdą tutaj wiele pożytku. Niewątpliwie jest to bardzo istotny wkład w temat link building oraz polskiego SEO.

Dotychczas ukazały się podsumowania również na innych blogach SEO, np. u Lexy, Sławka, Critical.pl – dlatego zachęcam do lektury i komentowania.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


8 thoughts on “Link building, 35 rad jak zdobywać linki – podsumowanie

  1. Właśnie znalazłem czas do przeczytania tego artykułu. Miałem okazje przeczytać artykuł w pełnej wersji… a właściwie nie przeczytać a zerknąć 🙂 Fajnie, że to skróciłeś też miałem taki zamiar, ale… już ktoś mnie ubiegł – i to nie jesteś Ty – więc postanowiłem dać sobie spokój. A co do artykułu i sposobów pozycjonowania. Sposobów jest wiele, wiele z nich zaprezentowano m.in. portale społecznościowe, serwisy tematyczne, wtyczka CommentLuv itd. Jednak wydaje mi się, że najważniejsza jest treść i naturalność linków – dziwnie się zgadzamy:) Moim zdaniem dobrym sposobem pozycjonowania jest udzielanie się w sferze blogowej, wpisy gościnne, czy udzielanie się na różnych forach.
    Ważnym elementem pozycjonowania jest odpowiednia optymalizacją i dobrej jakości treść – taka, która przyciągnie użytkowników i taka, która może przydać się innym co spowoduje jej podrzucanie. Dla mnie pozycjonowanie to 3 elementy: 1) Treść 2) Optymalizacja 3)Dobrej jakości linki. Tylko jak zdobyć te linki? No właśnie o tym możemy przeczytać i dowiedzieć się jeszcze więcej o link buildingu z artykułu silesiasem. Jednak przeczytanie całości to ciężki orzech do zgryzienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *