Kontent jak magnes – artykuł o content marketingu

Kontent jak magnesUkazał się ciekawy artykuł poświęcony branded contentowi, stanowiącym istotny trend współczesnego marketingu, łącząc to co praktyczne z budowaniem wizerunku marki – daje konkretną wartość użytkownikom, jednocześnie świadomie budując doświadczenie marki. Poniżej zapraszam do zapoznania się z artykułem „Kontent jak magnes”  Grzegorza Byszewskiego.

Artykuł porusza bardzo wiele istotnych kwestii, a co najważniejsze przytacza bardzo dobre przykłady praktyk, które stosują największe firmy – jak RedBull czy Johnson & Johnson. Przykładem branded content, czyli połączenia doświadczania marki, bez reklamowania, promocji i wciskania produktów z jednoczesnym dostarczaniem atrakcyjnych, użytecznych treści są tutaj serwisy poradnikowe dla mam w ciąży czy młodych rodziców, informujące i pomagające w tym okresie rodzicom. Podobne rozwiązanie na skalę dopasowaną do rozmiaru Twojej działalności, można wprowadzić bardzo niewielkimi kosztami – chociażby tworząc blog towarzyszący stronie firmowej, udostępniający wartościowe i pomocne porady (bez wciskania na siłę produktu).

Skupienie społeczności pozwala budować pozytywne doświadczenia marki, dostarczać ludziom interesujących je treści bez agresywnego i nachalnego wpychania im produktu do koszyka. Idealnie tą idee oddaje cytat:

Dobry kontent to taki, który szukają sami użytkownicy, powinien więc wzbudzać emocje, koncentrować się na pragnieniach, motywach, zainteresowaniach i potrzebach naszej grupy docelowej. Swoją treścią należy odpowiadać na potrzeby klientów, co pozwoli zbudować zaufanie i lojalność do firmy. Użytkownicy powinni chcieć rozmawiać na serwowane tematy – komentować, dyskutować na forum, wysyłać e-maile. Nadmierna informacja o marce jest zbędna. Klienci sami bardzo szybko dostrzegą korzyść, jaką otrzymują od organizacji, i odwdzięczą się przy pierwszej możliwej okazji

Nie przedłużając, zapraszam do przeczytania artykułu.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


9 thoughts on “Kontent jak magnes – artykuł o content marketingu

  1. Osobiście chyba nie znam firmy z branży IT, która by nie miała swojego bloga i na nim informacji branżowych. Tak jak wspominasz jest to budowanie społeczności wokół własnych produktów bez wciskania ich na siłę Klientowi.

  2. Bardzo ciekawy artykuł ponieważ przedstawia marketing troszkę z innej strony, nie jest to bezpośrednia sprzedaż lecz pośrednia – poprzez tworzenie dobrej jakości treści i materiałów mamy możliwość zbudowania zaufania pomiędzy klientem, a firmą – pisałem o tym w artykule 5 powodów, dla których warto prowadzić bloga firmowego (nie podaję linka – nie chcę spamować). Dzięki temu zaufaniu możemy sprzedać więcej i drożej – oczywiście nie przesadzając (nie chcemy przecież zniszczyć relacji z klientem).
    Początkowo nie byłem przekonany co do social marketingu – nie wiem dlaczego, ale tak było – jednak teraz rozumiem ile zalet social marketing posiada. Właśnie połączenie social marketingu i content marketingu gwarantuje uzyskanie efektów. Nawiązując do tego, iż nie powinniśmy promować marki – wydaje mi się, że dzięki dobrej jakości treści i dobrej jakości produktów nasza marka sama stanie się sławna, dzięki czemu staniemy się rozpoznawalni. Już kończę 😉 Podsumowując artykuł ten mnie bardzo zainspirował 🙂 Pozdrawiam Mateusz Antczak

  3. Bardzo dobry artykuł. Wiele firm (w szczególności polskich, ale może mi się tylko wydaję 🙂 ) nie docenia jeszcze tego jak wielką siłę ma treść. A dzięki wartościowej treści mogą one rywalizować z dużo większymi i bardziej znanymi konkurentami, którzy często mają wielokrotnie większe budżety.

    @Dawid – kilka by się znalazło, które tego jeszcze nie robią. Inna sprawa, że często mniejsze firmy tracą zapał i przestają pisać lub nie widać większego planu w tym o czym piszą i w jaki sposób.

    1. @Mateusz, trafnie powiedziane – małe firmy często popadają w „róbmy to co inni”, choć czasami to tylko tak wygląda, brak w tym planu.

      Dzięki za głos w dyskusji 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *