8 sprawdzonych sposobów jak zwiększyć ruch na stronie!

Jak zwiększyć atrakcyjność treści na stronie internetowej? O tym jak z treści wyciągnąć najwięcej – napisano już wiele, głównie pod kątem tego jak publikować, żeby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. A należy pamiętać, że nie jest to zadanie łatwe.

W dzisiejszym artykule opiszę przeprowadzony przeze mnie test, w których poddałem analizie różnorodne wpisy opublikowane w czasie funkcjonowania tego serwisu. Dla osób które chcą przypomnieć sobie moje dwa wcześniejsze wpisy o tym jak zwiększać atrakcyjność swoich treści oraz o tym, jak konkurs wpływa na przyrost ruchu.

Tworząc stronę i jej treść, chcesz by już pierwszy wpis przyciągnął możliwie najwięcej zainteresowanych. Łatwo wtedy o paranoję – nie będę pisał rewelacyjnych treści, bo „zmarnują się one, przez małą publikę”. Poniżej przedstawiam wyniki testu ukazującego jakie wpisy pozwalają na największy wzrost ruchu na stronie. Test obejmuje wpisy publikowane na przełomie ponad 2 lat i dotyczy kilku niestandardowych wpisów:

Kilka uwag metodologicznych

Żeby przeprowadzić rzetelną analizę przyjęto porównywanie okresów przed i po publikacji danego wpisu. Analizie podlegało 5 dni przed wpisem, oraz 5 dni z dniem wpisu łącznie. Wykorzystano dwa sposoby obliczania uzyskanych zmian w ruchu:

  1. różnica sum 5 dni przed oraz 5 dni po włącznie z dniem publikacji;
  2. procentowy wzrost pomiędzy średnią 5 dni poprzedzających, a dniem publikacji; Dla odróżnienia nazywany będzie skokiem ruchu – gdyż dotyczy różnicy skokowej pomiędzy dniemi poprzedzającymi publikację, a przypływem ruchu w dniu publikacji.

 Wyniki

Największą korzyść, powodując wzrost ruchu o 317% wywołała publikacja ebooka, drugi pod względem skuteczności w przyciąganiu ruchu jest wpis z prezentacją multimedialną (132%). Na trzecim miejscu plasują się wpisy poświęcone konkursom z nagrodami. Wpisy z listą serwisów oraz z nagraniem video (ponad 60%). Wyniki przedstawiono na poniższym wykresie.

 

Drugim analizowanym aspektem był skok ruchu, obejmujący uśredniony wynik odwiedzalności serwisu przez 5 dni przed wpisem w porównaniu z dniem publikacji.

Powyższy wykres ma ukazać, który wpis powoduje największy buzz oglądalności. Jak możemy zauważyć, największy krótkotrwały skok oglądalności wywołuje wpis z prezentacją multimedialną (373%), następnie wpis z video (161%) oraz konkurs (138%).

Podsumowanie

Jak możemy zauważyć treści multimedialne przyciągają widzów, pozwalają skupiać ich uwagę i zainteresowanie – dlatego należy korzystać z nich chcąc podtrzymywać i zachęcać widzów do coraz częstszych wizyt. Warto urozmaicać i przeplatać wpisy czysto treściowe, tymi angażującymi użytkowników (jak konkursy) oraz tymi dającymi czytelnikom pewną wartość dodaną, ponad sam tekst (ebook). Uważam, że skutecznie wdrażana strategia content marketingu pozwoli Twojej stronie uzyskać użytkowników chcących czytać twoje treści oraz pozwoli na długofalowy wzrost ruchu.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


54 thoughts on “8 sprawdzonych sposobów jak zwiększyć ruch na stronie!

  1. Bardzo często na blogach oprócz samego tekstu nie ma nic innego… dla Google raj, ale dla czytelnika treści po czasie staną się nudne i doprowadzą do zwiększenia współczynnika odrzuceń, czy nawet samych odwiedzin strony. Bardzo dobrze zauważyłeś, że przeplatanie różnych form wpisów jest bardzo korzystne, ponieważ czytelnik może coś zobaczyć, obejrzeć, czy nawet się zaangażować, a nie tylko czytać i czytać 🙂 Osobiście staram się również nie zanudzać swoich czytelników samym tekstem, aktualnie np. pracuję na małą infografiką do następnego wpisu – a i w przyszłości może pokuszę się o podcasty;)

    1. Mateuszu,
      Google też lubi urozmaicenie. I będzie nam to coraz bardziej udowodniało. W końcu jak wezmą się na poważnie za śmieciowe precle, to jednym z kół ratunkowych dla nich będzie urozmaicenie (formatowanie treści, grafiki, filmy, różne długości wpisów).

      Dodam w temacie wpisu, że warto samemu przygotowywać grafiki do wpisów na blogu. Użytkownicy to doceniają. Zatem nawet jak już wrzucamy sztokowe zdjęcie, to np. napiszmy coś na nim. Po prostu pokażmy, że zależy nam na użytkowniku, a nie tylko na kolejnej podstronie w indeksie Wielkiego G.

      Paweł Krzyworączka

    2. Bardzo fajne spostrzeżenia… Osobiście mimo małej ilości grafiki (co pomału staram się zmieniać) na blogu, staram się ją jak sam spostrzegłeś tworzyć sam – może z własnych ambicji, nie wiem.

    3. Z tymi konkursami jest dobry pomysł. Każdy użytkownik widząc konkurs, wejdzie na daną stronę. Nie oszukujmy się, ludzie chcą dostać coś za darmo.

  2. Ostatnio na jednym z blogów miałem okazję zapoznać się z podcastem na interesujący mnie temat. Muszę przyznać, że była to duża przyjemność, a nie tylko czytanie i czytanie. Gdybym miał to wszystko czytać, to chyba nie wytrwałbym do końca.

  3. Sebastianie, czy podkreślenia i „upiększacze” w treści też mają wpływ na czas na stronie? Widzę, że je stosujesz, szczególnie gdy chcesz wyróżnić ważne zdanie.

    1. Moim zdaniem tak, i to zdecydowanie. Dlaczego? Gdyż zwiększa to czytelność, wprowadza pewien rytm czytania, usprawnia je – dzięki czemu, widz przy pierwszym „trudnym fragmencie” nie rezygnuje. Niejako te wyróżnienia są dla niego kołem ratunkowym, streszczeniem, podsumowaniem.

      Teksty podzielone na wypunktowania, pogrubienia, zakreślenia łatwiej się czyta i przyswaja. Warto trochę rzucić okiem na mnemotechniki w tym zakresie, acz to tylko w kwestii inspiracji 🙂

    2. Osobiście bardzo mi się podoba sposób „zaznaczania” informacji na tym blog… jest to pierwszy blog, na którym tak to wygląda. Jestem jak najbardziej „za”.

  4. Wartościowa treść, ale naprawdę wartościowa generuje ruch – trzeba tylko wiedzieć jak wspomnianą treść w istocie wykorzystywać, a to już wcale proste nie jest. Bo samo jej stworzenie to zbyt mało.

  5. Zapełnianie treścią naszej strony jest trudnym zadaniem, żeby do tego było ciekawie – tym bardziej. Generalnie trzeba mieć smykałkę, jeśli w szkole byłeś dobry z wypracować, będziesz dobry na blogu. Po prostu trzeba umieć, po drugie lubić. W pewnym sensie dar 🙂

  6. Może warto poszerzyć tą analizę o dodatkowe miary: jakie zaangażowanie powodowały konkretne wpisy, to jest ile komentarzy, ile lajków/+1. Dodatkowo ile linków naturalnie zdobył każdy z artykułów itp.

    Próba badawcza może mała na rzetelne wnioski, ale widać trend 🙂

    1. Ciekawa uwaga. Fakt, zapomniałem wsumować jakiej puli odwiedzin dotyczyło cała analiza, mam nadzieję, że w najbliższym czasie to nadrobię. Dzięki, za ciekawy pomysł rozbudowania tego porównania dotyczącego zaangażowania.

  7. Trzeba dużo pracować nad zdobyciem jak największej ilości unikalnych wizyt.
    Jak dla mnie to przede wszystkim systematyczne zdobywanie linków.
    Fora internetowe, komentarze takie jak np. tutaj 🙂 Do tego można postawić kilka czy kilkanaście darmowych blogów i z nich też pozyskać linki.
    Kolejną ciekawą opcją jest też facebook.

    No to tyle 🙂

  8. Wasz wpis jest przykładem tego jak zdobywać wejścia na stronę – mnóstwo ludzi będzie naturalnie odsyłało do niego z forów internetowych. Macie to jak w banku 😉

  9. Daj ludziom to czego nie im nikt inny, a uczynią Cię królem 🙂 Uznanie trzeba niestety okupić ciężką pracą i hektolitrami wylanego potu. Tekst fajny i przydatny. Warto mieć go na uwadze, jeżeli ktoś przymierza się do prowadzenia bloga.

  10. Największe efekty zawsze daje wartościowa treść. Wtedy popularność serwisu buduje się sama. Jeśli jednak serwis jest kiepski to nawet przy najlepszej reklamie nie zacznie zarabiać – taka prawda…

  11. Fajny artykuł i zgadzam się z autorem w 100%. Monotonność zdecydowanie nie jest tym, czego czytelnik oczekuje. Fajnie, że treści urozmaicane są także prezentacjami i filmami, czy konkursami. Inna sprawa to to, że przecież nie do wszystkich trafia przekaz na przykład tylko i wyłącznie tekstowy. Dzisiaj to po prostu za mało.

  12. Z tego co widze w necie nie wartosciowe tresci podnosza range a linki. Wiec na poczatek pozycjonowanie a potem tresc. Jak nikt nie czyta tresci to potem checi spadaja.

    1. Zgadzam się, że tym, że faktycznie – demotywuje sytuacja gdy nikt nas nie czyta. Najtrudniejsze są początku, jednak pozycjonowanie bez treści – jest jak walka z wiatrakami, dlatego warto się trochę wysilić na treść 🙂

  13. Konkursy na stronach są dobre, ale często powstaje pytanie jak ściągnąć ludzi na stronę, aby ten konkurs w ogóle zauważyli 🙂

  14. Ja nie uważam, żeby wskazane porady dało się zastosować w każdym przypadku. Nie ulega wątpliwości, że ludzi z poza branży (zwykłego Kowalskiego) ciężko jest czymś zarazić, przykład to oczywiście portale lokalne

    1. hmm patrząc na podany przykład – zarówno widzę duży sens promocji podczas lokalnych eventów, ale jeśli chodzi o własną zawartość – to zarówno listy (np. 10 najlepszych miejsc naszego regionu, 3 produkty regionalne, które musisz spróbować itd) jak i konkursy (połączone z promocją usług lokalnych oferentów?) czy prezentacje i porady – gdzie załatwić najpotrzebniejsze lokalne sprawy jest możliwe. Prezentacja lokalnego domu kultury, kina studyjnego w waszej okolicy – to wszystko jest do zrealizowania i przyciąga ludzi.

      Pytanie, czym owy portal lokalny chce się zajmować. Realnie pomagać ludziom? Artykuły o tym gdzie udać się po konkretną pomoc, informacje jak to zrobić itd, są potrzebne zawsze i bardzo aktualne oraz nośne lokalnie.
      Jak chcecie się skupić na lokalnych eventach, to warto wtedy skupić się na konkursach i możliwości wstępu na nie w ramach okazji i własnej promocji…
      A może kulturalnie – to również dało by się z tego zrobić coś praktycznego i poczytnego.

      Wszystko można rozpatrywać zależnie od tematyki – dlatego wierze, że nawet gdybyś trafił na najbardziej trudny temat – Ci się powiedzie. 🙂

  15. Muszę przetestować jak najwięcej z tych pomysłów w sklepie. Uruchamiając konkurs i uzyskując naturalne bl-ki można faktycznie ładnie podbić sobie TR serwisu, o ruchu nie wspominając

  16. Ciekawe pomysły i spostrzeżenia. Tworzę małą sieć blogów i informacje z tej strony, przykuły moją uwagę. Na pewno coś z tego wykorzystam.

  17. Też myślałem o tym sposobie. Dokładnie to, aby dodać u siebie zakładkę z kodami zniżkowymi. Co prawda nie będzie to danie czegoś za darmo, ale zapłacić mniej za np. hosting to zawsze trochę lepiej niż po stałej cenie. Trzeba będzie się w końcu za to zabrać.

  18. Wiedza skondensowana w pigułce, którą dość łatwo przyswoić i zastosować w praktyce. Dzięki za tych parę rad, które spróbuję wcielić w życie 🙂

  19. Mi w tym artykule brakuje konkretnych źródeł ruch. Co do wyników testu się zgadzam, jednak komuś kto ma nowego bloga lub stronę przeprowadzenie najlepszego konkursu nic nie da, jeśli strona ta nie zostanie odnaleziona. Tak więc pochylając się nad sposobami zwiększenia ruchu. trzeba analizować techniki ściągania ruchu. Ps. to taka moja mała pasja i badam to u siebie 🙂

  20. Żeby zwiększyć lub w ogóle zdobyć jakiś wartościowy ruch na strone, to trzeba pisać wartościowe posty, na takie tematy, na które jest zapotrzebowanie.

    Z moich obserwacji łatwo mogę wywnioskować, że ludzie piszą wartościowe artykuły, merytoryczne, ale na tematy na które jest bardzo małe albo prawie żadne zapotrzebowanie (wyszukiwanie w googlach) – to błąd.

    Żeby mieć ruch na blogu czy stronie, to ten ruch muszą ściągać odpowiednie wpisy, które internauci będą wyszukiwać w googlach i w ten sposób trafiać na Twojego bloga.

    Polecam tutaj narzędzie do planowania słów kluczowych od Google.

    1. Chcesz wyczerpać, napisz swój artykuł jak jesteś taki obcykany, chętnie skorzystam. Brawo za ten art. Spróbuje z tym ebookiem 😛

  21. Ja osobiście prowadzę stronę, na której posiadam również sklep internetowy (branża motoryzacyjna). Osobiście sporadycznie korzystam z płatnych form reklamy, jednak na co dzień staram się skupić na darmowych sposobach zwiększenia ruchu. W jaki sposób? Mianowicie posiadam stale aktualizowany blog, który posiada ciekawostki i nowinki z branży. Publikuje tam artykuł przynajmniej raz dziennie. Dodatkowo prowadzę aktywnie fanepage na FB, gdzie staram się dostarczyć ludziom ciekawe informacje oraz odrobinę rozrywki. Raz na jakiś czas wrzucę też jakieś oferty promocyjne (należy pamiętać aby nie robić tego za często). Kolejnym, bardzo istotnym krokiem jest promocja swojej strony i osoby na innych serwisach skąd mogą przybyć do mnie ludzie. Chodzi mi tutaj o serwisy z artykułami do przedruku jak artelis.pl, gdzie za darmo mogę umieścić swój artykuł zostawiając w stopce autorskiej swoje ?ZAPRASZAM DO MNIE? w postaci linku. Sposób ten jest o tyle ciekawy, że osoby czytające moje wiedzowe artykuły sa zainteresowane tematem, co zwiększa szansę, że wejdą na moją stronę. Co więcej, każdy ciekawy i dobrze napisany artykuł może być przedrukowany na inną stronę z zachowaniem linku do mojej strony. Polecam wam ten sposób jeżeli macie trochę czasu i samozaparcia to można fajnie wypromować swoją stronę i to za darmo.

    Pozdrawiam

  22. Fajnie jakbyś pokazał oprócz wzrostu ruchu jeszcze konwersje, na przykład zapisania się na newslettera, kliknięcie „Lubię to”, dodanie komentarza itp. Zwiększenie ruchu na witrynie nie powinno być jedynym celem. Przecież ten ruch trzeba przekuć w konwersje – warto byłoby przeanalizować bardziej szczegółową charakterystykę ruchu.

  23. Podstawą zwiększenia ruchu jak ktoś pisał jest interesujący kontent. Prowadzę sklep internetowy i również bardzo chętnie dorzucam artykuły, jednym szczególnie wstrzeliłem się w zapotrzebowanie rynku, szybko zebrałem niezbędne mi informację i efekt jest taki, że artykuł jest na drugim miejscu pod względem popularności. Również należy określić do jakiego odwiedzającego dana treść jest przeznaczona. Nie wybierajmy profesjonalnego slangu jako słowa kluczowe do artykułu który omawia podstawowe czynności.

  24. Dziekuję za ciekawy artykuł. Staram się dodawać dużo treści na mojego bloga, chociaż łatwo nie jest, bo ze względu na jego tematykę podejrzewam, że mało kto czyta te teksty. No ale Google przynajmniej powinno być zadowolone.

  25. Pamiętajmy też o wyglądzie naszej strony internetowej. Content jest bardzo istotny, ale ludzie są wzrokowcami i jeśli nie przykujemy ich uwagi odpowiednim layoutem strony czy UX to użytkownik do nas nie wróci. Polecam na bieżąco analizować swoją stronę i modyfikować ją pod kątem użytkowników.
    Służy do tego np. Analyzeo, gdzie możemy sprawdzić dokładne działania użytkownika na naszej stronie jak np. scrollowanie czy klikanie. Można przetestować bezpłatnie, warto.

  26. Bardzo fajny wpis! Zdecydowanie jest o czym dyskutować, zwłaszcza bawiąc się we własne analizy i testy. Wbrew pozorom wszelkie próby stworzenia wartościowych treści mają sens. Może nie przesadzajmy z używaniem lekko wyświechtanego pojęcia content marketingu, ale interesujące i angażujące treści to podstawa. W tworzeniu takowych, poza dobrymi pomysłami, może pomóc współczynnik bounce rate.
    Więcej o tym: http://www.mavenec.com/blog/bounce-rate-google-analytics/

  27. Faktycznie można długie godziny spędzić na analizie danych ruchu na stronie i pozyskiwania tego ruchu ale analiza to jedno, a potem trzeba wyciągnąć z niej wnioski i jakoś wdrożyć zmiany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *