Jak zawsze trafiać w potrzeby odbiorców? Stwórz strategię content marketingu w 4 krokach!

Strategia search engine marketingu

Treść jest kluczowym elementem twojej komunikacji marketingowej z odbiorcami. Prowadząc serwis na pewno zastanawiałeś się skąd czerpać pomysły na swoje wpisy? Jak odpowiadać na zapotrzebowanie na tematyczne ebooki, webinaria i artykuły na blogu? A może zdarzyło Ci się wpaść na pomysł stworzenia jakiegoś wpisu który potem nie cieszył się większym zainteresowaniem?

Już teraz dowiedź się jak zbudować skuteczną strategię content marketingu!

Spora część twórców korzysta z własnej inwencji twórczej i na ogół idzie im to dosyć dobrze – docierają do wąskiego grona zainteresowanych-zwolenników, którzy przyjmują co im przedstawiono. Problem jaki możemy napotkać realizując taki model, oparty na naszej pomysłowości, to przede wszystkim brak odpowiedzi na potrzeby szerokiego grona odbiorców naszej branży. Treści dopasowane do potrzeb użytkowników przyczynią się do spadku współczynnika odrzuceń twoich stron!

Może wydać Ci się, że brzmi to absurdalnie – gdy cenisz wolność kreacji, jednak w Twoim serwisie głos powinni mieć użytkownicy. I nie mówię tu o daniu im możliwości komentowania, interakcji z social mediami itd. To już norma, bez której trudno się obejść. To użytkownicy mogą stać się głównym motorem napędowym twojego content marketingu!

Na początku bardzo ważne, żebyś miał głębokie rozeznanie w swojej grupie odbiorców i była ona jasno sprecyzowana. Potem zastosuj metodę 4Z: Zapytaj, Znajdź, Zaprezentuj, Zbuduj!

  1. Zapytaj o potrzeby (i zrozum je)!
    Nic bardziej prostego. Samodzielne wymyślanie treści może chybić celu jakim są odbiorcy i ich potrzeby – wtedy twoje treści się marnują lub docierają do nielicznych. Zapytaj swoich użytkowników o to – z jakimi problemami się borykają, jakie pytania mają do branży/tematyki w której działasz, poznaj ich i to co spędza im sen z powiek. Coraz głośniej mówi się o tzw. insight marketingu czyli „zrozumieniu konsumenta”.
  2. Znajdź rozwiązania!
    Jeśli już poznałeś najważniejsze pytania, problemy tych do których zamierzasz pisać, nie poprzestawaj na płytkim wyrzuceniu z siebie „odburknięć” – odpowiedź znajdziesz tu i tu. Opracuj odpowiedzi/rozwiązania , które będą:

    • trafne – mają odpowiadać na konkretną potrzebę, nie ślizgaj się po temacie, wyczerp poruszaną kwestię.
    • pomocne – pamiętaj, o tym by tworzyć coś co będzie użyteczne dla Twoich użytkowników, treści niepomocne wylądują na „wysypisku”
    • przystępne – stosuj przekaz dostosowany do zapotrzebowania Twoich odbiorców, jest to szczególnie ważne gdy interesujesz się tematyką, gdzie stosuje się dużo angielskojęzycznych zwrotów, skrótów czy profesjonalnych nazw. Wszystko można powiedzieć prościej, trzymaj się reguły KISS
    • wnikliwe – publikowanie informacji pobieżnych, lakonicznych – nie odpowie na potrzeby Twoich odbiorców, podejdź do tego zadania ambitnie.
  3. Zaprezentuj treści!
    Gdy już zrozumiałeś potrzeby swoich odbiorców, znalazłeś odpowiedź na pytania i rozwiązania do podnoszonych problemów – musisz zaoferować im te treści w najodpowiedniejszej formie. Możesz opublikować wpis, ebook, videocast, webinarium, kurs elerningowy, narzędzie, które im posłuży. Wszystko zależy od Twojej kreatywności!
  4. Zbuduj zaufanie!
    Coraz więcej publikacji odpowiadających na potrzeby Twoich realnych odbiorców pozwoli Ci zwiększyć ich grono. Przyjęcie odpowiedniej strategii content marketingu zbuduje ich zaufanie do Ciebie. Jeśli będą zadowoleni z proponowanych wskazówek i rozwiązań – będą uważali, że współpraca z Tobą, będzie równie zadowalająca. Przejdą od odbioru treści do kupowania  usług!
Nie bój się dochodzących do głosu użytkowników – albo Ty spytasz ich o zdanie, zaspokoisz potrzeby, albo odejdą szukać rozwiązań samemu lub z pomocą konkurentów.

Na koniec infografia przedstawiająca skuteczną realizację strategii content marketingu:

Strategia content marketingu twojej strony internetowej!

pierwsza grafika: http://www.freedigitalphotos.net/

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


19 thoughts on “Jak zawsze trafiać w potrzeby odbiorców? Stwórz strategię content marketingu w 4 krokach!

  1. witam, podany powyżej artykuł jest bardzo interesujący a strategia dobra 🙂 gratuluje pomysłu

  2. Obecnie tylko połączenie seo + smo + content marketing przyniesie korzyści w długim okresie zarówno dla użytkownika jak i dla googla;)

    1. Tak, to prawda – poczułem wiatr w żaglach no i zdecydowałem się mocno ruszyć z WebSEM.pl, oczywiście z całej siły przykładając się do – jak to określiłeś wysokiego poziomu treści 🙂

  3. witam
    ważna jest także promocja poprzez seo oraz umiejętne korzystanie z ich narzedzi które są dostępne np w internecie
    pozdrawiam

  4. Sebastian, to ja jak przystało na „klienta” seo wiedzy, chciałam podsunąć Ci pomysł opisania strategii content marketingowych w „trudnych” branżach. Z moich badan rynkowych wynika że są branże gdzie potencjalni klienci nie czytają, nie maja czasu wiec skanują dosłownie strony internetowe. Na myśl przychodzi mi infografika albo spotkanie się na stronach związanych z ich hobby ….
    Naprawdę ciężko jest prowadzic bloga w branży maszyn introligatorskich albo obrabiarek cnc. Z kilkudziesieciu rozmów z klietami na targach i przez telefon uslyszalam, że jedyna forma dotarcia do nich jest telefon z zapytaniem ofertowym…o ich uslugi i produkty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *