Google o SWL – ostatnie ostrzeżenie?

Logo Google Polska Blog

Ukazał się wspólny wpis polskiego Googlarza Kaspara i Matta Cuttsa na blogu Google Polska dotyczący szkodliwości korzystania z SWL. Jest w nim jednak coś intrygującego…

W dużej mierze wskazuje się na czas przyszły użyty w kluczowym stwierdzeniu artykułu. Autorzy mówią, że „kiedyś” przestaną być brane linki z SWL pod uwagę przy ustalaniu pozycji.

Przychodzące linki z SWLi nie mogą zaszkodzić reputacji Twojej witryny, ale jak tylko przestaną one być brane pod uwagę w naszym grafie linków, jedynie pozostałe wartościowe linki będą przyczynić się do widoczności witryny w indeksie.

Co to oznacza? Moim zdaniem wpis ma przykuć uwagę na tematykę bezwartościowych linków, nakreślić sytuację co się stanie gdy linki z SWL będą perfekcyjnie wykrywane – czyli dana strona straci ogromne ilości linków przychodzących. Głębszy sens przekazu to nawoływanie do SEO Nawrócenia. Możliwe, że odpowiedni algorytm jest już opracowany i czeka na włączenie, a post ten i jemu podobne mają być ostatnimi ostrzeżeniami od Google – które daje ludziom szanse, na to by zmienili sposób budowania swojej strategii pozyskiwania linków. Umożliwia już teraz rozpoczęcie budowania reputacji marki zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki.

Na tematy poruszane w poście odpowiedziała także Lexy, na swoim blogu.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


6 thoughts on “Google o SWL – ostatnie ostrzeżenie?

  1. „Umożliwia już teraz rozpoczęcie budowania reputacji marki zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki.”

    Jak dla mnie to raczaej próba wymuszenia wydania pieniędzy na kampanię AdWords 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *