E-biznes, Poradnik praktyka – recenzja książki

ksiazka_629638_9788324656431_E-biznes-Poradnik-praktykaNiedawno ukazało się odświeżone wydanie książki E-Biznes Poradnik Praktyka, którą miałem okazję przeczytać i dziś podzielę się z wami krótką recenzją tej publikacji.  Sama w sobie nie jest zbyt gruba, czyta się ją lekko i dosyć sprawnie, w sumie zajęło mi to 3-4 dni na spokojnie.

Książka to faktycznie zbiór konkretnych informacji wynikających z praktyki autora, co wielokrotnie można zauważyć – dzieli się on przykładami z sal szkoleniowych, z własnego e-biznesu (również wpadkami co szczególnie uczące), jak i z obsługiwanych klientów. W książce dominuje tematyka ofert i ich tworzenia, obsługi klienta która przewija się przez sporą część oraz mocno w tle aukcje internetowe, które stanowią odniesienie bardzo wielu tematów. 

Czytając tą książkę dostaniesz garść praktycznych porad:

  • jakich błędów nie popełniać w e-biznesie,
  • jak stworzyć efektywną ofertę sprzedażową swojego produktu lub usługi,
  • odrobinę typografii,
  • kwestii obsługi klienta i podnoszenia jakości swoich usług,
  • badań marketingowych jak chociażby mystry shopping oraz wielu innych tematów.

W dwóch słowach, można to określić: praktyczna i wartka, choć niejeden z czytelników może odnieść wrażenie, że autor chciał całość swojej wiedzy i doświadczenia chciał zmieścić w jednej książce – co powoduje taki rozstrzał tematów, uproszczenia. To co stanowi atut, to to że książka w dużym stopniu uwrażliwia na kwestię zaangażowania i uczciwości w e-biznesie i tego, że każdym swoim działaniem w sieci budujemy swój wizerunek (e-PR).

Z wad myślę, że jak dla mnie rozdział poświęcony telepracy jest nie trafiony, a może tylko jego umiejscowienie dziwi? Po prostu od tak w połowie autor postanowił nas wprowadzić w zagadnienia pracy na odległość, które szczerze mówiąc wnoszą z całej książki najmniej. Nie umknęła również mojej uwadze nieco mylne (a może to tylko kwestia braku przyuważenia przy wznowieniu?) informacja odnośnie pozycjonowania, gdzie jak podaje autor:

„…nota w rankingu wyszukiwarki Google, decydująca o widoczności strony w wynikach. Wynik ten dodatkowo podnoszą odpowiednio dobrane metadane (słowa kluczowe, krótki opis witryny)…” (s. 149)

Z całym szacunkiem dla wiedzy autora, jednak metadane słów kluczowych czy opisu nie mają wpływu na pozycjonowanie, co potwierdziły prowadzone przeze mnie testy.

Wracając do książki i jej zawartości – wspomniany rozstrzał tematyczny sugeruje raczej, że jest to pozycja dla osób początkujących w temacie, chcących rozpocząć od czegoś wprowadzającego, ogólnego. Moim zdaniem, warta przeczytania, jeśli ktoś chce usprawnić niektóre aspekty swojego młodego e-biznesu (mi osobiście dała odrobinę inspiracji do pewnych działań), lub dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją e-biznesową przygodę.

Dla osób zainteresowanych, polecam fragment PDF 🙂

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


8 thoughts on “E-biznes, Poradnik praktyka – recenzja książki

  1. Na Amazonie za 5-8$ można kupić mnóstwo książek na ten temat. Zamiast czytać książki o e-biznesie najlepiej się nim zająć w praktyce. Jestem absolwentem „zarządzania przedsiębiorstwami” i teoria ma się marnie do praktyki. Polecam raczej książki z psychologi typu „Pułapki myślenia”,”7 nawyków skutecznego działania”,”Teoria czerwonej królowej” i inne.

  2. Książek jest sporo na rynku – sporo jest też wodolejstwa, a ta pozycja mi przypomina książkę tę starą o Kevinie Mitnicku (dzisiaj te rzeczy już nie działają)

  3. Pozycja jest zupełnie przyzwoita moim zdaniem. Człowiek, który ją napisał rzeczywiście jest praktykiem, i nie wymyślił tych wszystkich teorii, tylko sam je testował. A to, że e-biznes się ciągle zmienia, to wiadomo. I za kilka lat, niektóre metody tutaj opisywane pewnie dobrze byłoby „odświeżyć”. No ale w końcu od czego są kolejne książki. Przecież autor też żyje i siedzi w branży…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *