Domena – Twój kapitał! Nazwij stronę, by jej nazwa stała się marką!

Jak nazwać swoją stronę? Złap swój adres!
źródło: sxc.hu, annaOMline

Domena, którą posiadasz jest bezcenna! Tak, dobrze dobrana nazwa stanowiąca jednocześnie markę Twojego serwisu jest jego wizytówką, największym dobrem.

Tworzenie wizerunku swojego serwisu jest bardzo trudno bez dobrej, atrakcyjnej domeny, bez marki z którą ludzie identyfikują właśnie Twoją stronę internetową.

Osobiście jestem dosyć negatywnie nastawiony do wykupywania domen, w skład których włączony jest tylko jeden lub więcej wyrazów pospolitych. Bardzo rzadko udaje się z tego wykreować domenę-markę, domenę na tyle rozpoznawalną. Udało się np: Nasza-Klasa.pl czy SprawnyMarketing.pl. Jednak często różnego rodzaju połączenie wyrazów pospolitych nie uzyskują takiej rozpoznawalności.

Duże firmy wykorzystują w swoich markach mutacje lub połączenia wyrazów, w sposób rozpoznawalny, łatwy do wyróżnienia i skojarzenia, np. Google, iPad, FaceBook, Blip itd. Nad wykreowaną marką unikatową warto pracować, gdyż sama z siebie również może nie wiele przynieść nam korzyści.

Co daje Ci posiadanie własnej domeny-marki?

  1. Rozpoznawalna nazwa, stanowiąca Twoją identyfikację w internecie
  2. Wizerunek autorytetu, opinię godnego uwagi serwisu.
  3. Szansa uzyskania pozycji lidera w branży, do którego będą się odwoływać liczni czytelnicy, internauci, klienci.
  4. unikalne dobro, które możesz zbyć często za atrakcyjną cenę.

Jeśli jeszcze nie posiadasz własnej domeny-marki dla swojego serwisu, nie wiesz jak stworzyć unikatową nazwę, która zapadnie ludziom w pamięć – dowiedz się jak nazwać stronę, dzięki opracowanemu specjalnie dla czytelników WebSEM narzędziu.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


6 thoughts on “Domena – Twój kapitał! Nazwij stronę, by jej nazwa stała się marką!

    1. W części owszem, ale jest spora część która umożliwia tworzenie nazw bardziej unikatowych, oczywiście bazujących na wyrazach pospolitych ale łączących je co stanowi stworzenie pewnej nowej wartości dodanej.

      Inaczej brzmi wyrażenie pospolite:

      Kladziemy-kafelki.com
      a inaczej KafelkiCafe, co stanowi już zaczątek mniej lub bardziej trafnej marki 😀
      O tą głównie różnice mi chodziło, mówiąc wyrażenia pospolite 🙂

  1. Wymyślanie nazwy to paskudna sprawa. Gdzieś czytałem, że nazwy typu: Nike, Pepsi, Coca-Cola, Sony zostały tworzone bardzo długi czas przez dużą grupę ludzi i za bardzo duże pieniądze. Jak komuś, kto pracuje sam uda się trafić dobrą nazwę w przeciągu tygodnia – moje gratulacje 😉

    1. Pomijając kwestie nazwy, Logo Nike kosztowało kilka dolarów jak nie centów, po czym stało się wartym kilka miliardów symbolem wszech czasów.

  2. o tak, ważny temat! mnie mocno zaineresowało zastrzeżenie nazwy firmy. Temat często pomijany, a ważny. tutaj dopiero znalazłam info nazwadlafirmy.com/jak-chronic-nazwe-firmy/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *