Czy Snapczat sprzedaje? Jak zarabiać w social mediach?

Czy Snapczat sprzedają?  Czy w ogóle social media sprzedają? Rozwiewamy mity i podpowiadamy jak zarabiać dzięki social mediom. 

Pojawia się sporo wypowiedzi specjalistów marketingu, które sugerują, że „social media nie sprzedają”. I ja się wtedy pytam, czy oni pracują w dziale sprzedaży czy marketingu?  Wizerunek i zasięg głupcze!

Reklama

Niedawno pojawiła się infografika (do zobaczenia na końcu wpisu), która podkreśla iż Snapchat nie sprzedaje. Nie było by w tym nic złego, gdyby nie szerzenie idiotycznego mitu jakoby social media miały cokolwiek bezpośrednio sprzedawać. 12552691_10201325170287197_7532334255368188619_n

Social media nie sprzedają. Koniec, kropka. Social media nie sprzedają i nie będą sprzedawać dopóki nie zostanie w nich wprowadzona wprost opcja przycisku zakupu połączonego ze sklepem online. A najpewniej długo jeszcze w wielu mediach społecznościowych nie będzie takiej opcji. Stwierdzenie, że media społecznościowe nie sprzedają – jest jak mówienie, że sklepowa półka nie sprzedaje. Oczywisty absurd.

Social media mają rozbudzać potrzeby odbiorców naszych komunikatów, konwertując ich na potencjalnych klientów i należy tu przytoczyć doskonały przykład Maffashion – blogerki modowej, której prosty komunikat na jej kanale spowodował wyprzedanie produktu w jednej z sieci handlowych drogerii. Snapczat sprzedaje?

Jak zarabiać w mediach społecznościowych?

Przepis jest prosty: buduj zasięg, sprzedaż przyjdzie sama. 

Aktywne działania powoduje przyrost subskrybentów, nie ważne jaki kanał komunikacji wybierzesz – Snapchat, Twitter, Facebook, Instagram. Sam, dzięki swojej aktywności dograłem wiele współprac biznesowych dzięki Facebookowi czy Twitterowi – więc tak to jest możliwe. Musisz jednak pamiętać, że social media nie sprzedają, sprzedajesz Ty – budując swój profesjonalny wizerunek i aktywnie włączając się do społeczności.

  1. Publikuj wartościowe i inspirujące treści, które ludzie będą chcieli oglądać. Prowadzisz biznes? Informacja o zjedzonej kanapce się nie sprawdzi. Jesteś blogerem lifestyle? Pokazuj swoje życie.
  2. Włączaj się do dyskusji – wszędzie tam gdzie masz coś wartościowego do wniesienia, bądź widoczny. Przez ostatni rok odkryłem olbrzymi potencjał biznesowy grup na Facebooku, one w dużej mierze przejęły rolę for internetowych.
  3. Widzisz ludzi szukających Twoich usług? Nie zostawiaj tego samemu sobie, odezwij się, przedstaw swoją ofertę.
  4. Polecaj innych – bardzo wiele ludzi sądzi, że polecając tracą i budują zasięg komuś innemu. Bzdura. Wspieraj to co wartościowe, Twoi odbiorcy będą pamiętać kto im to polecił. Zyskujesz podwójnie.
  5. Śledź przyrost w zakresie ilości fanów, interakcji/zaangażowania – wyciągaj wnioski co się podoba i co interesuje Twoich odbiorców.
  6. Stosuj odpowiednie proporcje informacji – w przeważającej większości postów dawaj wartościowe i przydatne treści, oferty, prośby, własne sukcesy publikuj rzadziej. Traktuj to jak kapitał społeczny aby Twoje prośby i komunikacja przynosiły efekt, musisz w to inwestować, zbierać zainteresowanie – a dopiero potem co jakiś czas wypłacić korzyści. Wieczne postowanie oferty – nie będzie wiele różnić się od nieatrakcyjnej reklamy na słupie ogłoszeniowym.

jazameDla zainteresowanych tematyką mogę polecić ciekawą książkę Jak zarabiać w mediach społecznościowych. Bardzo przystępnie napisana publikacja, która wprawdzie opisuje na bazie angielskojęzycznego rynku – jednak nie stanowi to problemu w przeniesieniu i zastosowaniu tych wskazówek w naszym kraju.

Czym jest SnapCzat?

Snapczat to komunikator na urządzenia mobilne, z którego można wysyłać krótkie wiadomości (zdjęcia, video, tekstowe), kierując je do wybranych osób lub wszystkich odbiorców śledzących dany kanał (tzw. my story). Sukces Snapczat zawdzięcza ulotności komunikatów, które znikają po kilkunastu sekundach z ekranu odbiorcy i są przechowywane nie dłużej niż 24h w przypadku wiadomości publicznych.

Infografika o Snapchacie

Snapchat_Infographic_NewsCred_FULL2016-e1453828566587

Potrzebujesz wsparcia w promocji Twojej firmy w sieci? Napisz na sebastian@websem.pl !

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


21 thoughts on “Czy Snapczat sprzedaje? Jak zarabiać w social mediach?

  1. Blogerzy coraz lepiej budują swoją markę i coraz większe doświadczenie posiadają w sprzedaży produktów 🙂 Nigdy nie rozumiałem idei Snapchata, za stary jestem już na to, ale widzę, że przyjął się u nas bardziej chyba nawet niż Instagram. Jestem w stanie uwierzyć, że w dobry rękach może zdziałać cuda 🙂

  2. „To nie serwis społecznościowy i technologia dokonuje sprzedaży, ale zasięg jaki stworzyłeś” – pełna zgoda. Jednak aktualnie można zauważyć wciskanie obsługi snapchata przez agencje każdemu – niezależnie od typu działalności i wielkości biznesu.

    Bardzo często marki, które skupiają się na kanałach takich jak Snap, mają zupełnie niezagospodarowane inne kanały, których opłacalność znacznie łatwiej przeliczyć: AdWords, FB Ads, Content Marketing czy nawet SEO. Skupianie się na zasięgach i działaniach wizerunkowych w takich przypadkach jest co najmniej dziwne.

  3. Z tym: „To nie serwis społecznościowy i technologia dokonuje sprzedaży, ale zasięg jaki stworzyłeś? pełna zgoda, natomiast trzeba pamiętać, że zupełnie inny typ usera ma Facebook, a inny snapchat. Osobiście nie znam zbyt wielu 40-50 latków korzystających ze snapchata, wiec zanim zaczniemy budować zasięgi, warto zastanowić się jako potencjał ma dla nas dany serwis 🙂

  4. Szafiarki są tu fenomenalnym przykładem. Promują na snapie różne miejsca i produkty (prawdopodobnie większość z nich nieodpłatnie, bo to niemożliwa, żeby każda restauracja w której Maff je obiad, płaciła jej za to), a ludzie potem biją tam drzwiami i oknami. Jednym słowem blogerki napędzają biznes 😉

  5. O ile Snapczat będzie dobrym miejscem dla blogerek modowych tak nie koniecznie dla innych branż np. sklepu z częściami do samochodu. Konta na tym portalu zakładają głównie ludzie młodzi. Jeśli chcemy, aby naszymi odbiorcami byli ludzie w wieku 30-50 to lepszym pomysłem będzie skupić się na promocji na znanym Facebooku.

  6. Snapchat może sprawdzić się tylko w sytuacji kiedy utożsamiasz się w 100% ze swoją marką, jesteś projektantem mody, itp.

  7. Dla mnie, ani facebook ani inne wynalazki nie sprzedają. One są jak najbardziej potrzebne, ale do zawiązania i utrzymania relacji. Do sprzedaży jest strona i adwords.

  8. Wciąż brakuje wielu agencjom pewnego potencjału wiedzy i doświadczenia, który pozwoliłby na prowadzenie efektywnych kampanii. Mam często wrażenie, że mało kto rozumie reguły, którymi rządzi się Snapchat i jego użytkownicy.

  9. Z tego, co sam obserwuję to sprzedaje – na pewno robi to bardziej subtelnie, ale jednak. Poza tym wydaje mi się, że to jest jedno z najlepszych mediów, żeby dotrzeć do młodszych odbiorców.

  10. Snapchat to potężne narzędzie, ale uzależniające. po jakimś czasie sam byłem niewolnikiem tej aplikacji :/

  11. I tak trudno mi sobie wyobrazić, żeby snapchat sprawdził się w przypadku lokalnych firm. Większe korporacje? Jasne. Mały przedsiębiorca? Niekoniecznie.

  12. Mnie bardziej zastawia jak zdobyć obserwatorów na snapchat? Pomijając sygnalizowanie tego, że tam działamy, na przykład przez FB… nie wiem, zapraszać użytkowników?

  13. Snapchat jest jak najbardziej takim narzędziem. Snapchat to czołówka social media, na prawdę wielka potęga. Ile osób w samej Polsce ma zainstalowanego snapchata w swoim smartphonie ? skromnie mówiąc „sporo”. Follow’ersów nabijamy podobnie jak w facebooku i innych tego typu bajerach, metod jest sporo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *