Czy mikropłatności się opłacają?


Mikropłatności to sposób na zyski uzyskiwane bezpośrednio od klientów. Często w sieci umożliwiają wykupienie na przykład możliwości wpisania się w katalogu stron, linku na jakiejś podstronie, zakupu ebooka itd.

Chyba każdy z nich korzystał – wystarczy wysłać SMS na określony numer, w którym druga cyfra tego numeru jest jednocześnie jego ceną bez VAT. Np. numer 7220 – będzie kosztować nas 2 złote, czyli z VAT 2,44.
Poniższa tabela przedstawia zakresy numerów wraz z cenami im przypisanymi.

smspremium

Jak zacząć wykorzystywać mikropłatności?
Aby zacząć wystarczy wybrać jeden z dostępnych systemów obsługujących mikropłatności sms, czy inaczej zwane sms premium. Ja znam na przykład dotpay.com.
W panelu konfiguracyjnym ustawiamy numery i odpowiednie opcje. A na samym końcu informujemy o nich użytkowników naszego serwisu. Wydaje się proste, i jakże przyjemne – przecież każdy ma komórkę i może wysłać nam esemes, czym zasili nasze konto. Problem się zaczyna jak spojrzymy ile na tym tak naprawdę zarobimy – a nie jest tego tak dużo…

Czy to się opłaca?
Poniżej screen z oferty zarobkowej sms premium, jaką oferuje dotpay. Ale w praktycznie wszystkich podobnych systemach pułap jest taki sam.
zyskismsmpremium

Jak widzimy, zyski to bardzo mały w stosunku do opłaty za sam sms. Gdy zarabiamy średnio do 10 000 to wynoszą jak podaje ofertówka dotpay.com – jedynie 41 – 43%. Reszta wyparowuje do kieszeni dotpay oraz oczywiście operatorów komórkowych. Aby się to opłacało to najlepiej oferować coś co nas nic nie kosztuje – wtedy jakikolwiek zysk jest spory. W przypadku sprzedaży dóbr (materialnych), warto rozważyć jednak sprzedaż indywidualną, bo 59% znikające z naszego portfela robi wrażenie.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


10 thoughts on “Czy mikropłatności się opłacają?

  1. U mnie się kompletnie nie sprawdziły – duży wkład w produkt, mały zwrot. Wolę przelewami. Ktoś na tym zyskał? 😀

  2. U mnie się sprawdziły. 😉 Ale rzeczywiście, prowizje są tragiczne. W tamtym miesiącu gdyby nie prowizje to bym zarobił coś ok. 10 000 zł na Premium SMS, a tak, no cóż…

  3. jak dla mnie, mikropłatności to system idealny do zyskiwania gdy to co oferujemy nie kosztuje nas nic lub proporcjonalnie mniej. przykład? Sonda sms, za którą losujemy jedną nagrodę. konkurs sms na takich samych regułach – nie dajemy nic (wszystkim oprócz jednego), za to płaci każdy 🙂

    natomiast jako forma zapłaty za realny towar to zdecydowanie kiepski pomysł.

    Co do innej firmy to na przykład http://www.justpay.pl – ale strona ma zadyszkę, więc nie zdąrzyłem się zapoznać z jej ofertą.

  4. Czytałem kiedyś coś o znaczeniu cyfr…
    Ciekawi mnie czy można się dowiedzieć, która cena byłaby najlepsza, która najchętniej wykorzystywana…

  5. hmm, ogólnie udowodnione jest że ceny kończące się na 7 (np. 37) są bardziej efektywne. Dlaczego? bo siedem to nie 9, które choć psychologicznie skupia uwagę wywołuje w ludziach efekt – „ale dodam złotówke i już będzie całe 4 dychy”, Przy siódemce w cenie więcej ludzi uważa, że to dalej trzy dychy, z kawałkiem.

    Oczywiście to i tak zależy od produktu. wycenianie towaru jest bardzo ważnym aspektem i przestrzegam przed wycenianiem metodą: „Na czuja”. 🙂

  6. Nie na czuja, więc jak ?
    Możemy wybierać dowolną cenę, czy raczej ceny są tylko te „pełne” tj.: 2 zł, 5 zł itd.
    Co brać pod uwagę przy tych cenach ?

  7. Wszystko zależy od obrotu jaki się robi. Ja z firmami negocjuję ceny i prowizje mam ok. 15.20% wyższe niż w cennikach. Czy się opłaca? Zależy od strony. U mnie np. przy wykupowaniu dostępu do wiedzy czy wirtualnych produktów (poradników) mam 500% wyższą konwersję niż w przypadku przelewów. Wolę więc 4 zł z smsa niż 12 z przelewu.

  8. Przy wyborze płatności na stronę internetową trzeba dokładniej zastanowić się jaka forma mikropłatności lepiej się sprawdzi: SMS Premium, czy przelew bankowy?

    Często duży wpływ na wybór płatności ma grupa wiekowa potencjalnych Klientów. Wiadomo, że małe dzieci nie mają kont bankowych, ale za to potrafią się obsłużyć telefonem. Wtedy usługa SMS Premium lepiej się sprawdza w takim serwisie.

    Warto także testować ceny podczas sprzedaży płatnej treści na stronie. Okazuje się, że różnica nawet +/- 3 zł ma kolosalne znaczenie w wielkościach zarobków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *