Content marketing w SEO (prezentacja)

SEO MOZ - SEO wordks when it's built into content strategy

SEO MOZ - SEO wordks when it's built into content strategyRola pozycjonowania i marketingu internetowego od początku swojego istnienia ewoluowała – dziś coraz mniej mamy do czynienia z pozyskiwaniem linków na ślepo, mechanicznie. Rośnie rola strategii content marketingu w działaniach pozycjonerskich – taką prognozę wysnuł w swojej prezentacji SeoMOZ.
Wczoraj na SeoMOZ’ie opublikowano wpis, w którym przytoczono m.in. prezentację „How to Build SEO into Content Strategy”, zamieszczoną poniżej. Opracowanie przybliża najpopularniejsze SEO Mity:

  • SEO umiera – i choć najtrafniej obala to stwierdzenie infografika udostępniona przez Łukasza Pluteckiego oraz wpis z serwisu Codum:
    Dlatego często umieszczane na forach sformułowanie pt. „SEO umiera„, jest błędne. Bardziej trafne jest stwierdzenie, że „SEO ewoluuje”. Przeżycie zależy od trzech kluczowych czynników: istnienia internetu, stron www, obecności wyszukiwarek.”, jak i artykuł ze Sprawnego Marketingu.
  • Musisz kupować linki (W kontekście aktualizacji algorytmów skuteczniej wykrywających płatne odnośniki)
  • Pozycjonowanie to tylko linki
  • SEO opiera się wyłącznie na tekście – co już samo w sobie brzmi dosyć absurdalnie, gdyż Internet rozwija się prężnie pod kątem multimediów i również one przebijają się do strefy działań pozycjonerskich, jako ważne narzędzia realiyowanie cel.
  • SEO jest sztuczne, dla robotów, niekorzystne dla zwykłych użytkowników (w podtekście jest spamem) – mądre SEO dąży do przedstawiania osobom zainteresowanym konkretnymi informacjami, właśnie ich – takich jakich potrzebują, z uwzględnieniem, że chcemy i robimy to, czyli publikujemy najlepsze możliwe treści, najlepiej dostosowane do potrzeb naszych czytelników.

Być może niebawem zmierzę się również z innymi mitami SEO, jednak dziś zaproszę  Cię do zapoznania się z prezentacją. Od 26 slajdu można poznać 8 największych branżowych mitów, na slajdzie 69 napotykamy kluczowe stwierdzenie prezentacji: „SEO works best when it’s built into content strategy” (ang. SEO działa najlepiej, kiedy jest budowane w oparciu o strategie treści) – dlatego moim zdaniem kluczowe w nadchodzącym roku 2013 będzie skuteczne wykorzystywanie content marketingu w działaniach pozycjonerskich. Slajd 70 i następne opisują natomiast jak wykorzystywać marketing treści do SEO.

Wspomnę tylko, że jakiś czas temu analizowałem tworzenie strategii tworzenia treści opisałem stosowanie metody4Z: Zapytaj, Znajdź, Zaprezentuj, Zbuduj! – która stanowi jedną ze skuteczniejszych metod generowania treści, które będą dla Twoich użytkowników (a to najważniejsze) przede wszystkim przydatne i pomocne.

 

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


One thought on “Content marketing w SEO (prezentacja)

  1. Dobra treść zawsze znajdzie swojego odbiorce tak jak w przypadku LeadBullet. Dobry content = dobra pozycja w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *