Analiza konkurencji SEO w Pigułce – Darmowy E-book

Analiza SEO w pigułce Analiza konkurencji – w procesie pozycjonowania jest to niezwykle ważny element. Każdy szanujący się SEO specjalista powinien być w tym procesie biegły. Poprawnie przeprowadzona analiza potrafi dostarczyć niezwykle dużo cennych informacji.

Jako, że wielu początkujących i średnio zaawansowanych z SEO  nie bardzo radzi sobie z analizą postanowiliśmy przygotować całkowicie darmowy e-book, który ten proces w bardzo przystępny sposób wyjaśnia. Poniżej znajdziecie główne zagadnienia jakie zostały poruszone w e-booku:

Po co analizować konkurencję ?

Poruszyliśmy to zagadnienie ponieważ większość osób lubi z góry znać celowość swoich działań. W skrócie analizując konkurencję możemy uzyskać ciekawe informacje na temat tego jak nasza konkurencja zachowuje się prowadząc swoją kampanię w wyszukiwarce, poznamy też oczywiście poziom trudności naszej późniejszej kampanii, a także co najważniejsze będziemy w stanie przewidywać koszt kampanii.

Parametry w wyszukiwarce

Wyszukiwarka podaje bardzo wiele parametrów, które świadczyć mogą o ilości konkurencji na daną frazę. Są to na przykład:

  • Ilość wyników na daną frazę – parametr dosyć ważny, lecz nie powinniśmy opierać na nim swojej opini.
  • Ilość wyników z daną frazą w tytule – jeżeli ktoś daną frazę umieszcza w tytule swojej strony to istnieje duże prawdopodobieństwo, że na tą frazę chce się wysoko pojawiać w wynikach wyszukiwania.
  • Ilość wyników z daną frazą w adresie URL  – jest to kolejny element, który może nam mówić o poziomie trudności danego słowa kluczowego.

Darmowe narzędzia do analizy konkurencji

Nie każdy webmaster jest w stanie wydać pieniądze na często drogie narzędzia. Dlatego też na kartach e-book’a staraliśmy się przedstawić listę darmowych narzędzi, które są w stanie pomóc w ów analizie. Niektóre z narzędzi jaki opisaliśmy:

  • Google Keword Tool (narzędzie propozycji słów kluczowych) – jest to narzędzie wyszukiwarki Google działające w obrębie Google AdWords – narzędzie powie nam między innymi ile miesięcznie osób szuka danej frazy w wyszukiwarce.
  • Traffic Travis – bardzo przydatne narzędzie nie tylko podczas analizy konkurencji, ale również w procesie optymalizacji strony. W wersji darmowej ma ograniczone funkcje.
  • Wtyczki do przeglądarki – opisaliśmy głownie wtyczki do przeglądarki chrome. Wtyczki to kolejny dość ważny element w procesie analizy, ponieważ bez zbędnego zagłębiania się w daną witrynę pokazują nam dosyć ważne elementy. Omówione wtyczki to na przykład: Woorank.

Płatne narzędzia do analizy konkurencji

W momencie kiedy działamy na większą skalę przydadzą się nam również płatne narzędzia. Na kartach e-book’a opisujemy te najbardziej popularne i używane przez nas, nie zabrakło też innych propozycji. O to narzędzia, które opisaliśmy:

  • MajesticSEO – narzędzie do dogłębnej analizy linkowania serwisu. Jak wiadomo jest to jeden z głównych elementów w całej analizie, dlatego temu narzędziu poświęcilismy więcej uwagi.
  • Traffic Travis (wersja płatna) – narzędzie do analizy linkowania, ale również do analizy optymalizacji. Staraliśmy pokazać się wszystkie jego możliwości i ważniejsze elementy.
  • Nie zapomnieliśmy również o takich narzędziach jak : Market Samurai, SeoMOZ czy SEO Power Suite.

Cały E-book składa się z niemal 70 stron. Staraliśmy się przedstawiać tylko konkretną i przydatną wiedzę. Postaraliśmy się również o oprawę graficzną – przez lekturę przeprowadzą Cię ciekawe obrazki i wiele ilustracji.

E-Book można pobrać tu : E-book SEO – Analiza konkurencji. O to fragment spisu treści e-book’a:

e-book spis treści

Serdecznie zapraszam was do lektury. Mile widziane są również komentarze.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


6 thoughts on “Analiza konkurencji SEO w Pigułce – Darmowy E-book

  1. To się ebook rozprowadził po sieci, widzę m.in w gościnnych wpisach, może sam powinienem pomyśleć o wprowadzeniu takiego zabiegu?

  2. Ach, ja to miałem na myśli zaprosić do siebie gości, aby podzielili się wiedzą. Tu są wpisy gościnne, u lexy, dlaczego nie miałyby być również u mnie 🙂 – muszę to zbadać. Ebooka już pobrałem, trochę cienki lód z tymi oponami, bo co lepiej zorientowani wiedzą, kto za wszystkim stoi.

  3. Z tego co gdzieś czytałem to Google Keword Tool wcale nie pokazuje aktualnych danych tylko z przed kilku lat, więc nie wiem czy warto korzystać z tego narzędzia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *