6 sukcesów Google, czyli co urzekło webmasterów…

Strał w 10; Źródło: sxc.hu Największa światowa wyszukiwarka w bardzo szybkim tempie osiągnęła niesłychany sukces. Kolejny krok naprzód uczyniła wprowadzając szeroką gamę darmowych usług i produktów, którymi możemy się cieszyć do woli.
Jakiś czas temu przeczytałem wpis wyliczający klęski Google, gdzie przewijały się takie produkty jak: Buzz, Wave, AudioAds – mocno kojarzone z marką wyszukiwarki. Do tego kilka produktów zakupionych przez firmę z Mountain View, nie powiązanych wspólnym logo. W ostatnim czasie przewinęło się kilka takich wpisów wyliczających wpadki Google.

Dziś postanowiłem w odpowiedzi na te wpisy – wyliczyć usługi, którymi podbito serca internautów i które w nieodwracalny sposób zapisały się w historię sieci. Warto poznać te, które urzekły internautów, webmasterów ale i marketingowców…

Google wyszukiwarka

Wynik wyszukiwania w Google.Sztandarowy i najbardziej rozpoznawalny produkt tej marki dostarcza prawie każdemu internaucie na globie – ścieżek dostępu do poszukiwanych treści internetowych. Wprawdzie jakość odpowiedzi na zapytania jest różna i okresami niebezpiecznie spada, jednak wytrwali poszukiwacze zawsze znajdą interesujące ich informacje. Produkt jest ciągle rozwijany (ostatnia modyfikacja: Google Instant), dzięki czemu staje się coraz lepszy oraz bardziej konkurencyjny, w obliczu istniejącej konkurencji.

Działanie wyszukiwarki jest jednym z głównych źródłem dochodu dla Google, które wyświetla linki sponsorowane.

GMail

Gmail logoKolejnym produktem giganta jest webmail o dużej pojemności z dużą ilością udogodnień, z którego możemy korzystać całkowicie bezpłatnie. I to w prawdziwy sposób – nie otrzymujemy mailingów, jak w innych serwisach. Cechuje się brakiem natarczywych spam reklam, rozbudowanymi możliwościami etykietowania a także czymś co niezmiernie sobie cenię obsługą dłuższej korespondencji w formie wątków dyskusji. To moim zdaniem najlepszy z produktów webmail dostępnych na rynku.

YouTube

Logo YouTubeRynek internetowych filmów ciągle poszerza swój zasięg. Darmowa przestrzeń na nagrania oraz duża możliwość społecznej samorealizacji każdego z uczestników, to czynniki gwarantujące YT sukces na miarę światową. Moim zdaniem jest jednym z pierwszych i najważniejszych symboli budowania interaktywnej i współżyjącej ze sobą społeczności internetowej.

Coraz częściej także staje się narzędziem marketingowej promocji marki czy produktu, docierając wprost do samych odbiorców.  Serwis umożliwia bezproblemowe zamieszczenie na własnej stronie video umieszczonych w serwisie, czym przyczynia się do popularyzacji różnego rodzaju nagrań.

Google Analytics

Google AnalyticsSerię produktów szczególnie przydatnych marketingowcom otwiera aplikacja analityczna. Jest darmowym, ale bardzo mocno rozbudowanym narzędziem, dzięki czemu przebija konkurencyjne rozwiązania. Dodatkowo brak wymogu prezentowania obrazka z logo GA.

Tak zaawansowane narzędzie gromadzące dane pomaga w skutecznej analizie sposobów docierania na stronę przez internautów, ich ścieżek wizyt w serwisie. Dostajemy także informacje o najpopularniejszych stronach naszej witryny. Mamy możliwość szczegółowego poznania naszych najatrakcyjniejszych treści – to nieocenione narzędzie w procesie optymalizowania swoich treści internetowych.

Narzędzia Webmasterów

Narzedzia Webmasterów GoogleIstnieje wiele programów oceniających jakość strony na podstawie czynników on-page. Narzędzia webmasterów podają dodatkowe informacje dzięki znajomości sposobów indeksacji witryny, oraz danych pobranych przez pajączki. Aplikacja udostępnia nam konkretne wskazówki o niezoptymalizowanych podstronach serwisu, informuje o linkowaniu oraz stopniu indeksacji.

Narzędzie wspiera omówioną wyżej aplikacje analityczną, udostępniając dane chociażby o klikalności (CRT) naszej witryny w wynikach wyszukiwania.

Forum i Support dla Webmasterów

Niejako uzupełnieniem wielu powyższych usług jest forum i support produktów Google. Osobiście uważam, że uruchomienie forum nt. ich usług było bardzo odważnym przedsięwzięciem – ze względu na dużą ilość potencjalnych zainteresowanych.

Podsumowanie

Google to zdecydowanie firma, która wywarła niezatarty ślad na historii Internetu. I niejeden ślad jeszcze na niej wywrze. Wszystkie produkty wypuszczane przez giganta oblega rzesza widzów, którzy patrzą na nie krytycznym okiem. Jednak mimo to – powstawały i nadal powstają produkty, które urzekają każdego: swoją prostotą, darmowym dostępem oraz tym, że są najlepszymi w swoim rodzaju.

Liczne porażki, jak chociażby Buzz, Wave czy Answer są okazem ciągłego rozwoju – który pomaga przetrwać w Internecie. A jak Ty uważasz, które z usług oferowanych przez Google są najlepsze? Które określiłbyś mianem porażki?

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


2 thoughts on “6 sukcesów Google, czyli co urzekło webmasterów…

  1. Oczywiste jest jednak, że właściciel sklepu zoologicznego nie zaoferuje takiej stawki jak właścicel banku, czy salonu samochodowego. Proste jest że pierwszy ze sprzedaży karmy dla rybek nie będzie miał takiego zysku jak dwaj pozostali ze sprzedaży swoich produktów, czy usług. Pamiętaj cały czas o tym, że reklamy AdSense są dostosowane automatycznie do treści Twojej witryny www.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *