5 trendów w marketingu internetowym

Twoje działania reklamowe mogą kosztować mniej, większość pracy zrobi się sama, a użytkownicy będą chętniej klikać i oglądać to, co publikujesz. Prawda czy fałsz – czyli jakie trendy będą rządzić marketingiem internetowym?

 

Małymi krokami zbliżamy się do podsumowania pierwszego kwartału roku 2018 – to dobra okazja do tego, by przyjrzeć się zapowiedziom i zweryfikować to, co zajęło miejsce na liście e-marketingowych standardów – a co nadal wygląda dobrze tylko w teorii.

 

Automatyzacja w marketingu internetowym

Ludzie na całym świecie zastanawiają się czy roboty odbiorą pracę człowiekowi. Rozwój technologiczny wniósł do marketingu internetowego ogromne możliwości automatyzacji. Na razie jednak zamiast zamartwiać się myślami o utracie pracy – coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z nowoczesnych narzędzi.

 

Automatyzacja działań reklamowych pozwala przenieść uwagę marketingowców z rutynowych, powtarzalnych czynności – na te wymagające dużego zaangażowania i pracy kreatywnej. Co więcej – zaawansowane możliwości wielu narzędzi pozwalają nie tylko wyręczyć człowieka, ale przede wszystkim pracować skuteczniej i szybciej.

 

Boty do obsługi klienta

Choć boty to nic innego jak opisana powyżej automatyzacja – postanowiliśmy wyróżnić je w osobnym akapicie. Rozwój botów wspierających obsługę klienta w wielu aspektach przypomina rewolucję, którą sprawiły social media. Rozwiązanie jest relatywnie proste we wdrożeniu i daje ogromne możliwości zarówno dla najmniejszych, jak i dla globalnych marek.

 

Boty na stronie internetowej i w social media mogą podnieść jakość obsługi klienta i przełożyć się na wzrost sprzedaży. Choć to jeden z niewielu tematów, o których nie powiedziano jeszcze wszystkiego i wszędzie – na rynku widać dynamiczny wzrost zainteresowania botami. Do rozwoju tego trendu mocno przyczynił się Facebook i wprowadzenie nowych możliwości dla firm w obszarze Messengera.

Google Trends. Wykres dla: messenger bot

Video jako główna forma komunikacji

Od kilku lat mówi się o tym, że treści w formie video podbiją Internet. Przewiduje się, że do 2020 r. filmy będą najpopularniejszą formą postów na Facebooku oraz staną się ogromnym źródłem ruchu na stronach. Przyglądając się społecznościówkom takim jak Instagram, Snapchat czy YouTube, nie mamy wątpliwości co do tego, że format video śmiało podąża w stronę tronu.

 

Popularność video jako formatu reklamowego wynika z szerokiego zakresu korzyści, jakie oferuje. Wielu odbiorców woli oglądać niż czytać, a reklamodawcy mogą szybciej przekazać więcej informacji. Video (szczególnie efemeryczne treści i relacje na żywo) zawdzięcza swoją popularność w social media algorytmom, które premiują tego typu treści.

 

AR przebije video?

Audiowizualne treści pozwalają na atrakcyjne przedstawianie komunikatów, a tym, co może okazać się jeszcze lepszym rozwiązaniem, jest rozszerzona rzeczywistość. W odróżnieniu od Virtual Reality (VR) – Augmented Reality (AR) już teraz świetnie spisuje się w praktyce, a odbiorcy sukcesywnie przyzwyczajają się do korzystania z rozszerzonych możliwości technologicznych każdego dnia.

 

AR dynamicznie się rozwija, a część dużych firm już wykorzystuje tę technologię w komunikacji z odbiorcami. Niestety na etap „wielkiego boom” musimy jeszcze poczekać. Niezależnie od tego – czy nadejdzie jeszcze w tym roku, możliwości reklamowe (przede wszystkim w zakresie aplikacji mobilnych), jakie daje AR są tak duże, że ich powszechność to tylko kwestia czasu.

 

Content is king!

Nie mogło go zabraknąć! Content marketing to ponadczasowy trend. Choć dzisiaj występuje już nie tylko w formie tekstu, to wartościowe treści budujące wiarygodność marek ciągle są niezawodnym sposobem w wielu branżach.

 

Content marketing znalazł się w tym zestawieniu w roli pewnego uzupełnienia. Tworzenie dopasowanych, wartościowych treści dla odbiorcy może bazować zarówno na automatyzacji, formie video i AR – ale nadal będzie jednym z naszych ulubionych sposobów na zdobycie klienta. Content is king!

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


12 thoughts on “5 trendów w marketingu internetowym

  1. Automatyzacja działań reklamowych jest na pewno sporym ułatwieniem w pracy. Jeśli chodzi natomiast o content marketing, to faktycznie wartościowe, unikalne treści potrafią pozyskać zainteresowanie i co ważne, zaufanie wielu użytkowników. Ciekawy wpis 😉

    1. Wideo owszem, bywa przydatne. Jednak słabo sprawdza się w poradnikach. Ile razy można pauzować odtwarzanie czy cofać fragmenty? Tekst z grafiką po prostu mi się wyświetla na monitorze i nie trzeba więcej kombinacji, żeby zerknąć po raz drugi czy piąty na wybrany fragment.

  2. Do uzyskania dużego ruchu na stronie najważniejsze jest pozycjonowanie strony na odpowiednie frazy.
    Obecnie nie można być liderem w branży bez wysokich pozycji w Google. Video i inne formy promocji to tylko dodatek, który nigdy nie zastąpi wysokiej pozycji w Google.
    Content marketing pomaga w budowaniu marki i uzupełnia się z pozycjonowaniem, jeśli w artykule pojawia się link do strony.

  3. Moim zdaniem treści wideo są sensowne raczej w przypadku bardzo krótkich filmików. Dłuższe nie sprawdzają się w kanałach mobilnych, bo wymagają dźwięku/słuchawek oraz nie da się ich szybko przeskanować wzrokiem.

  4. Śledzenie aktualnych trendów jest szczególnie ważne i to właśnie one często przekładają się na sukces. Jeśli nie jesteśmy trendy to nasze wyniki spadają – sprawa wygląda prosto. Chcąc więc osiągnąć sukces trzeba dążyć do doskonałości i być cały czas na top-ie, a czasami nawet jeszcze przed konkurencją 😉

  5. Dodałbym to jeszcze jeden trend. Coraz większe znaczenie mierzenia skuteczności działań marketingowych. Firmy chcą efektywniej docierać do właściwego odbiorcy. Dlatego mierzą prowadzone kampanie dokładniej niż jeszcze kilka lat temu. Obecnie na czasie są nie tylko miary ruchu na stronie, ale również pochodzące z różnego rodzaju calltrackerów miary telefonów generowanych przez stronę, przez media społecznościowe, przez działania mailingowe.

  6. Podstawowym aspektem marketingu internetowego jest zrozumienie klienta i wyjście na przeciw ich oczekiwaniom. Polecam jako pierwszy krok przy takich działaniach przeanalizowanie potrzeb klientów i ustalenie co chcą i czego oczekują. Najlepszym sposobem jest przeprowadzenie ankiet internetowych. Kiedy zakładałem własny biznes skorzystałem z usług http://www.badanie-opinii.pl i juz po paru dniach otrzymałem wyniki ankiety. Dowiedziałem się czego chcą moi potencjalni klienci i co muszę im zapewnić, żeby ich utrzymać. Polecam!
    Pozdrawiam

  7. Uważam, że śledzenie trendów jest niezmiernie ważne. Ale ważnym jest również badanie swojej skuteczności na rynku. Weryfikacja i analiza potrzeb klientów to podstawa. Polecam skorzystać z panelu Badania Opinii, który pozwoli na kompleksowy i rzetelny ogląd opinii na temat naszej marki czy produktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *