3 elementy strony, które wpływają na Twoją pozycje w wyszukiwarkach – zoptymalizuj je już teraz!

Marketing Twojej marki! Skuteczny marketing online.

Prowadzisz serwis a Twoje pozycje w wyszukiwarce Cię niezadowalają? Chcesz być wyżej w wynikach wyszukiwania i najlepiej, żeby się to samo zrobiło? To jest możliwe!

Sposobem na to by Twoja strona samoistnie zdobywała lepsze pozycje na wybrane przez Ciebie frazy jest jej kompleksowa optymalizacja. Niniejszy wpis pokaże Ci 3 najważniejsze elementy strony, których zoptymalizowanie jest niezbędne w procesie profesjonalnego pozycjonowania Twojego serwisu w najpopularniejszej wyszukiwarce jaką jest Google. Zacznijmy więc!

Zawartość

Powszechność wyszukiwarek związana jest z prostą prawdą: w sieci stale czegoś szukamy. Nie siedzimy bezczynnie – przechodzimy płynne od jednego artykułu, video, bloga do innych kwestii, szukamy materiałów do szkoły, pracy, o produkcie bądź usłudze tej czy innej firmy. Jak zoptymalizować zatem zawartość?

Kryterium: Użyteczności

Zastanów się jak często szukasz rzeczy Ci do niczego nie potrzebnych? Notorycznie wyszukujesz rzeczy, które nie będą Ci do niczego użyteczne? Zapewne nie. Więc zastosuj kryterium użyteczności również i do Twoich treści. Niech będą one przydatne zwykłemu użytkownikowi wchodzącemu na twoją stronę firmową, bloga, stronę prywatną. Myślisz, że firmowa strona gdzie ograniczasz się wyłącznie do oferty i adresu – będzie przyciągała użytkowników? Udostępnij dodatkowe informacje, które użytkownik będzie mógł wykorzystać, odpowiadaj na pytania związane z Twoją branżą – niech twoja strona żyje zawartością! Prowadzisz portfolio i chcesz wyjść poza schemat: O mnie oraz moje prace? Udostępnij coś co każdy będzie mógł wziąć ze sobą (muzyke, grafikę, narzędzie webowe).

Kryterium: Przystępności

Nawet o najprostszych aspektach swojej działalności można pisać całkiem skutecznie ubogacając polską wymogę i jej składnię, patetyzując i stosując najszersze z możliwych opisów oraz bardzo poetycko obrazowe i rozbudowane metafory a także wysublimowany język. Miło się czytało? Jak napisać to co przed chwilą przeczytałeś prościej? Każdą treść warto dostosowywać do odbiorców, do ich sposobu komunikowania – nie każdy musi znać wyszukane słownictwo oraz specjalistyczne nazewnictwo.

Kryterium: Trafność

To co Twoi użytkownicy otrzymają od Ciebie powinno zaspokajać ich potrzeby. Jak myślisz, czy wchodząc na stronę firmową (będąc zwykłym kupującym a nie inwestorem) chce wiedzieć o najdrobniejszych zmianach stanowiskowych? Nie jest mi to potrzebne, nie zaśmiecaj więc tym głowy odbiorców. Dostosowuj przekaz do grupy odbiorców każdej z twoich stron!

Tytuł każdej podstrony

Może wydać Ci się to błahym stwierdzeniem, ale rzeczywiście tytuł ma olbrzymie znaczenie. Z wielu powodów. Po pierwsze jest jednym z najważniejszych (patrząc wyłącznie logicznie) elementów – przecież wszystko potrzebuje nazwy, więc z założenia tytuł jest swoistą wizytówką. Jednak to nie wszystko. Ponad to, tytuł pojawia się w wynikach wyszukiwania będąc przynętą dla wyszukujących, by odwiedzili właśnie Twój serwis. Dodatkowo, wiele narzędzi do dzielenia się linkami (np. Facebookowe udostępnianie) właśnie z tytułu korzysta przy opisywaniu wstawionego odnośnika.

    Jakie to ma znaczenie dla SEO (search engine optimalization)? Kluczowe – spora część linkowania do Twojej strony tworzonego przez użytkowników zyskuje te słowa, którymi opisałeś tytuł danej podstrony. Pamiętaj o tym!

Jak zatem tworzyć dobry tytuł? Z głową! Tytuł dobrze, żeby składał się z kilku elementów, które po kolei poznasz. Przyjmijmy wstępny wzór: A – B – C. Za chwile poznasz szczegóły.

Zacznij modelem ?od szczegółu do ogółu? – przedstaw zwrot konkretnie tej podstrony, wyjątkowy i unikatowy. To wyrażenie musi być ściśle powiązane z treścią pojedynczej podstrony, przedstawiać to co realnie czytelnik na niej znajdzie. Zatem nasz wzór nabiera kształtu:

3 elementy strony, które wpływają na Twoją pozycje w wyszukiwarkach – B – C

Mamy pierwszy element, było prosto? Kolejny powinien być bardziej ogólny, odnosić się do kategorii, grupy bądź hasła kluczowego, które charakteryzuje daną podstronę. Dla przykładu możemy wstawić tu informacje: Artykuł. Możemy także skorzystać, np. w naszym systemie blogowym mechanizmu kategorii – i wstawić taki fragment w miejsce B.

3 elementy strony, które wpływają na Twoją pozycje w wyszukiwarkach – Artykuł – C

Na ostatnim miejscu warto zadbać o odpowiednią identyfikacje źródła. Jeśli nazwa Twojego serwisu zawiera w sobie kluczowy słowa Twojej branży – świetnie, dodatkowy plus dla Ciebie. Jeśli jest inaczej – również nie stracisz, zawarcie nazwy w tytule pozwoli umacniać pozycje marki, którą małymi krokami budujesz. Pozycjonowanie również jest elementem tego procesu, nie zaniedbuj go!

3 elementy strony, które wpływają na Twoją pozycje w wyszukiwarkach – Artykuł – WebSEM.pl Blog marketingu internetowego

Adresy URL

Adres jest kluczem Twojego sukcesu. I mamy tu do dyspozycji duże pole popisu – jeśli posiadasz już adres, nie mam zamiaru Cię przekonywać do jego zmiany, jeśli dopiero wybierasz nazwe swojej domeny (a tym samym marki, którą chcesz budować) weź po uwagę kilka kwestii:

  • Największe marki naszych czasów bazują na słowach powszechnie znanych czy nie? Przypatrz się nazwom: Google, Pepsi, Samsung, BenQ, Sony, Wikipedia a z polskich np. Helion.
  • Powyższe przykłady wskazują też na jedno – nazwa (a przy okazji i adres twojej strony) powinny być krótkie. 6-7 liter to wystarczy!
  • Jaka domena? Polska! Jeśli myślisz o swoim serwisie poważnie korzystaj z domeny .pl (jeśli to głównie do polskiego czytelnika się kierujesz) jeśli ogólnoświatowo .com. Innych wyborów nie ma, nie ma sensu nawet ich analizować. Widziałeś domenę silnej marki w stylu: Marka.info? Albo Marka.edu.pl? Przy poważnej działalności też odpada ?dzierżawa? u darmowych hostingodawców lub korzystanie z oferowanych przy hostingu subdomen, w stylu twojaadres.nstrefa.pl

Dlaczego to ważne? Po pierwsze chcąc odwiedzić Twój serwis, o którym na przykład usłyszałem od znajomego, wpisze po prostu nazwę w wyszukiwarkę. Adres zawierający bezpośrednią i unikatową nazwę Twojego serwisu będzie miał najpewniej jedną z mocniejszych pozycji, a co jeśli Twój serwis miał by adres super-tanie-lodowki.pl a nazwą była by nazwa firmy: Lodówex? Mógłbym mieć (zresztą wyszukiwarki również) problem z powiązaniem Twojej marki z dosyć abstrakcyjną nazwą.
I choć szukając tanich lodówek mógłbym trafić wprost do Ciebie – zaniedbujesz klientów znających (np. z rekomendacji) Twoją markę i chcących odwiedzić serwis, który nazwałeś tak a nie inaczej.

Innym aspektem adresów URL, który niezbędnie musisz zoptymalizować to wszystko to co znajduje się po ukośniku następujących zaraz po nazwie Twojej domeny. Dla przykładu przyjrzyjmy się architekturze adresu wpisów na tym blogu – przykładowo, najpopularniejszy aktualnie wpis o pozyskiwaniu linków do serwisu:

websem.pl/artykuly/link-building-36-sprawdzonych-sposobow/

Jak widać mamy dwupoziomową strukturę, w pierwszej kolejności określającą kategorię/charakter danej podstronę, potem miejsce na jej konkretny tytuł. W systemie WordPress można ponadto edytować domyślnie generowane z tytułu danego artykułu URL, pomijając mniej istotne słowa – co warto zrobić w przypadku bardziej rozbudowanych tytułów.

Nieco odmienny model zastosowano w Poradniku SEO:

poradnik-seo.pl/optymalizacja/pingowanie-do-wpisow,optymalizacja-bloga.html

Adres określa ogólny dział, w którym umieszczony jest wpis. Potem jest miejsce na tytuł konkretnie tego artykułu a na samym końcu tytuł rozdziału. Struktura taka choć uwzględnia nadal 2 poziomy, wskazuje na 3 czynniki: dział, rozdział oraz tytuł – czym pozytywnie zwiększa ilość słow kluczowych ściśle powiązanych z zawartością wpisu. Zastosowano taki podział, żeby zbytnio nie zagłębiać struktury strony przy jednoczesnym scharakteryzowaniu zawartości.

Podsumowanie

Twoja pozycja w wyszukiwarce zależy od Ciebie. Kropka!

 

 
grafika z: freedigitalphotos.net

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera - najświeższe informacje, porady oraz artykuły dzięki którym zwiększysz swoje pozycje w wyszukiwarce!


4 thoughts on “3 elementy strony, które wpływają na Twoją pozycje w wyszukiwarkach – zoptymalizuj je już teraz!

  1. Być może pozycjonerzy się obrażą, ale rzeczywiście wystarczy zadbać o te trzy elementy, aby zapewnić sobie dobre pozycjonowanie strony. Dla wielu małych lokalnych biznesów takie działania zupełnie wystarczą. Nie potrzeba zatrudniać specjalistów, którzy mamią gwarancją pozycji. Sam byłem świadkiem olbrzymiego skoku pozycji tylko po prawidłowym ustawieniu tytułów podstron. Należy pamiętać aby tak konstruować tytuł, aby fraza kluczowa była na pierwszym miejscu, Oczywiście nie należy spamować i dbać aby cały czas aby tytuł i treść była dla czytelnika a nie dla robota wyszukiwarki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *